Bättring, bio och barnfri natt!

På lördagen sov Pella till 7-tiden i sin säng utan att vakna någon gång under natten, riktigt skönt både för oss och för henne! Det blev ingen mer klagosång över värk i öronen, dock hade det runnit lite gulbrunt klet ur högerörat (som hon klagade mest över) som jag försiktigt fick topsa bort. Lite äckligt, men Pella var väldigt fascinerad.
Det verkar som Kåvepeninet har förbättrats sen jag var liten, iallafall smakmässigt, minns den sk. kolasmaken som smakade rent vidrigt och hur jag alltid lyckades klöka upp allt istället för att svälja ner. Och min kära mor fick alltid för sig att jag inte kunde svälja tabletter så vid varje inflammation (inte jätteofta, men det var nog ett antal öroninflammatiner på mig som liten) kom hon hem med den vidriga flaskan med flytande Kåvepenin. Men nu smakade Pellas choklad och citron och jag har pedagogiskt nog kallat den för "chokladtårtemedicin" så det brukar inte vara några problem att inmundiga den.

Lördagen var rätt slapp för alla i familjen då fredagens händelser gjort oss lite ruckade i rutinerna. David repade med bandet mitt på dagen och då passade jag och Pella på att sova. Dock sov hon bara en dryg timme och jag kände mig som en klubbad val (och såg nog ut som en också) så när David kom hem tiggde jag till mig att få sova ett tag till.
Väcktes av David som frågade om jag ville ha McDonalds. Egentligen hade vi tänkt grilla, men tröttheten var ganska påtaglig hos alla så det fick bli onyttig snabbmat idag igen. Pella älskar dock Dånken, brås nog på mor sin...

På kvällen åkte vi till farmor Kicki & Lennart, där Pella skulle tillbringa natten. Skönt med en barnfri natt nu när det är rätt nära till förlossningen! Vi hade bokat biobiljetter till 21-tiden så vi hängde kvar en stund, Pella studsade runt och ibland märker man inte hur trött hon är förrän hon får sin välling. När vi gav oss av till bion var hon riktigt trött och det skulle nog inte bli några problem för henne att sova... Lite frågande var hon över att vi skulle gå, men hon gillar verkligen att vara hos sin farmor så man oroar sig aldrig över hur det ska gå när man inte är där.
Vi såg "Kavrteret Skatan reser till Laholm" som var fruktansvärt rolig. Vi skrattade riktigt mycket, ibland förvånades jag över att vattnet inte gick som jag skrattade...
Efter bion blev det en "detour" till Creperiet (eller Crepemannen som David säger) där vi handlade lite "nattamat". David älskar verkligen att äta crepes och nu när vi har en fin och fungerande bil igen så får man ju passa på att unna sig nåt mumsigt, framförallt en sån kväll som igår, när vi har barnfritt!
Vi kollade på 100 höjdare och mumsade crepes och slocknade till slut helt dödströtta. Hade obehag i ryggen så David var gullig och fäste TENS:en på mitt ryggslut, det var skönt och jag kunde koncentrera mig på att sova. Hade TENS på hela natten och vaknade någon gång under vargtimmen och stängde av den...

Idag blir det ett besök hos farfar Bosse & Magda, vi ska få se en film från deras månadslånga Sydamerikaresa. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0