Idag var Pella...

...både på barnrytmiken och på dagis! Det var jätteroligt för henne, hon var glad och skuttig på rytmiken och hon och jämnåriga Ella satt och pladdrade och fikade ihop vid bordet, kul att se att interagerandet med andra barn pinnar på såpass.
Alla mammor jag pratade med frågade hur långt det var kvar nu och även om jag känner och märker det själv samt att vågen faktiskt också bekräftar det, är det alltid roligt att höra "Du kan inte ha gått upp så mycket i vikt?" för med Pella kände jag mig vid det här laget som en koloss, gick väl upp runtikring 20kg med henne (eftersom hon kom 6 dagar före BF blev det aldrig någon "slutvägning") och nu har jag gått upp ungefär 10kg hittills. Kan väl bero på att man inte kan småäta i samma utsträckning när man har en Pella som pockar på uppmärksamheten samt att man inte kan ligga på sofflocket av samma anledning.
Hoppas så att kunna ha ork och tid att träna lite i sommar så man kan få tillbaka sin kropp. Gick ju ner allt med Pella på ungefär 6 månader utan att egentligen påverka det mer än att amma, men när jag slutade amma henne så gick jag upp 3-4kg som allt la sig runt magen (främst) och låren vilket gav mig en rätt ful hängbuk som jag hoppas få slippa med lite träning. Får väl damma av magtränaren/magmördaren när kroppen hämtat sig efter förlossningen. Minns den där känslan av att man hade sabbade och uttöjda magmuskler och knappt kunde sträcka ryggen snyggt i sittande ställning för att man var så kraftlös. Sitter ofta rätt kutigt och ihopsjunket, men då kände man verkligen att man inte hade nåt stöd från magen öht.

När jag lämnat av Pella på dagis så satt jag och kollade upp mina och Davids preliminära skattebesked, vilket var glädjande nyheter. Det blir ju så när man har lån på lägenheten. Ser fram emot midsommar, då ska jag även betala in alla återstående pengar för datorn som är på avbetalning och ändå kommer man att ha både föräldrapenning och semesterersättning som dunsar in. Drömmer lite om att hyra en stuga vid en sjö någon vecka med goda vänner. Känner verkligen inte för att resa utomlands och flyga med trots-Pella och nyföding, men jag vet ju vad Davids kommentar kommer att bli när jag presenterar min idé; "Ska vi ändå ha semester kan vi väl åka utomlands, det är ju inga problem!". Men jag känner att jag inte vill känna stressen över resa utomlands med allt som man behöver tänka på när lillbebis kommer att vara så liten, men en vecka vid en sjö i fina naturen känns otroligt tilltalande...sen är det ju gött om vädret är fint också och det vet man ju aldrig i detta landet. Jag drömmer lite, så får vi se om det blir någon verklighet av drömmarna...

Passade också på att mysa ner mig och sova en bra stund när Pella var på dagis, det är rätt svårt att inte gå och lägga sig mitt på dagen numera. Ibland kan det vara problem att sova på natten för att jag sovit på dagen, men jag känner att det är lika bra att ta de chanser man får till sömn. Alla kan ju inte sova som David gör (stenhårt och vaknar inte av varken alarmsignaler, telefonrigningar eller barnskrik).

Pella var glad och pratig efter att jag hämtat henne från dagis och vi busade runt i lägenheten och jag passade på att svänga ihop en långpanna kärleksmums vilket var poppis. Dock fick vi sticka iväg och köpa vanillinsocker och florsocker till glasyren och då blev det massa drickyoghurt också, planerar att snabbt kunna eliminera halsbrännan när den hälsar på. Klantig som jag var kollade jag inte om vi hade kokos, så det var ju självklart slut i skafferiet också...så det fick bli olika sorters strössel på glasyren istället. Pella fick en liten bit efter maten och det var gottigott, särskilt glasyren märkte jag!

Host host host, har lite rethosta nu på kvällskanten men jag mår bra i övrigt så jag hoppas att inte jag ska li sjuk nu när...GEKÅS stundar! Pratade med mamma igår och vi preleminärbokade tidig lördag för ett GEKÅS-besök! Förmodligen ska iaf ena syrran med, det brukar vara poppis i familjen att åka och storhandla på GEKÅS ett par gånger om året. Tur i oturen att jag inte har körkort -då skulle vi nog vara ett fall för lyxfällan!

Idag har jag inte tagit några kort alls...planerade t.om. att få med mig kamrean till rytmiken och knäppa lite, men så blev det visst inte. Lägger upp några söta nyfödis-Pella-bilder som jag kan mystitta på när längtan efter lillbebis blir som störst.

<3 <3 <3

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej hej! Detta är Camilla fårn din gamla föräldragrupp!!!....När jag väntade Rasmus gick jag upp 19kg. Men de sista 3-5kg kom de absolut sista i form av vätska i kroppen och när jag lämnade BB hade jag gått ner 11kg. Och apropå maghänget....vad du är gör, gör INGA sit ups!!! DU kanske redan vet detta men om inte så säger jag det :-) De längsgående magmusklerna delar på sig när magen växer och börjar man göra sit ups så stärker man dem och mitt emellan musklerna kommer för alltid en liten kulmage att finnas......Där för ska du göra plankan i ett par månader tills de längsgående musklerna blivit raka igen.

När är Liten beräknad förresten??

Ha det bäst!



Kram Camilla

2012-03-20 @ 22:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0