Sjukt barn, trött mamma...

Hade väldigt svårt att somna igår, berodde förmodligen på att jag och Pella sov så länge på eftermiddagen. Dessutom mådde jag illa för att bebisen tryckte upp magen så jag hade den i halsen och fick fruktansvärd halsbränna. Många vridningar och vändingar senare somnade jag, bara för att väckas en stund senare då Pella vaknat och hostade. Hon hade 38,5 så jag tyckte att vi skulle låta bli att ge henne febernedsättande, dock blev jag sur över att febern hälsat på oss igen.  David ville gärna att jag skulle vara med första gången han skulle ge henne inhalatorn, så vi gav henne en puff medicin och sen skulle hon få sova bredvid mig. Dock började hon babbla, sjunga och tåfjutta på mig hela tiden (hon tycker att det är mysigt att poka på mig med tårna) så då åkte hon in till sin säng igen där hon somnade på stört. Tog en stund innan jag somnade dock, då min halsbränna och mitt illamående gjorde det omöjligt att slappna av.
Frukost-välling och bolibompa...

Imorse vaknade jag med Pella bredvid mig, David hade burit in henne tidigt på morgonen då hon vaknat igen och hon hade då kurat ihop sig på min sida... Vi sov till långt in på förmiddagen, med några små avbrott för att stoppa in nappen då hennes snorighet fick henne att tappa den rätt ofta. Vid 9:20-tiden släpade vi oss upp för att få i oss lite frukost...eller tisdags-brunch. Pella hade inte särskilt hög temp, men man såg på ögonen att hon är lite krasslig så jag ringde dagis och sa att hon stannar hemma idag och imorgon. Lite tråkigt, men är man inte frisk så är man inte, och hellre att hon är hemma och blir frisk ordentligt än att de får ringa dit en för att man skickar iväg henne för tidigt.
Här stjäl hon lite av mammas frosties...

Sedan passade jag på att ändra och sätta upp nya kort på fotoväggen, Pella gillar ju att kommentera fotona där så jag passade på att sätta upp nya med personer i vår omgivning, släkt och vänner t.ex. så vi kan bocka av vilka som hänger där.
Före...mest babybilder.
Klart, massa nya foton samt födesedagskort!

Sedan flöt dagen på i ganska trötta spår...ville inte gå upp när vi sovit middag! Pella hade feber och ville se Pippi Långstrump nonstop så det gjorde vi och vilade i soffan. Framåt kvällen steg febern mot 39 och hon fick lite Ipren, vilket inte var roligt att ge. Är nog dags att skaffa flytande Ipren och en bra örontermometer, suppar och rumptemp uppskattas inte och man känner sig hemskt elak...
Att ge henne inhalerings-medicinerna är fortfarande en barnek, mest för att vi gör det till en barnlek och man räknar till fem och klappar i händerna när hon är klar.
Kollar in utbudet på Youtube...
Lunchtallrik med pasta, köttbullar, grönsaker och ostbitar (som rök först).

Piggnade till lite på kvällskvisten och lyckades ta itu med monsterdisken som tronade i vasken så att det fanns rena vällingflaskor till Pella när hon skulle lägga sig... Hoppas att man börjar märka skillnad med hennes nya mediciner snart, tyckte ändå att hon hostade på ett mindre jobbigt sätt nu, men samtidigt har hon ju fått feber...så man vet aldrig. Man vill ju bara att hostan ska utplånas nu med en gång! Håller tummarna...även för att min sömn skall bli bättre inatt.
Så här blir det lätt hemma hos oss och David och jag går och låtsas
att vi inget ser och hoppas att den andre ska ta tag i't.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0