Åh, dessa sammandragningar!

Man vill bara att hela halabaloot startar snart så man slipper gå runt med magen spänd som en glasbubbla. Känner mer än någonsin hur trött man börjar bli av graviditeten, bara att gå känns jobbigare än någonsin. Känns som om man har ett babyhuvud lååångt ner i bäckenet, nästan mellan benen så man går smått bredbent. Och nu, fastän jag nästan lyckats låta bli det hela graviditeten för att jag tycker att det är klyschigt, har jag börjat vagga mer och mer när jag tar mig fram.
Jag och Pella var på rytmiken idag och hade jätteskoj! Det är verkligen kul att se hur Pellas utveckling ter sig, hon hänger med bra i alla låtar och texter, kan många rörelser och drar ner många skratt med sin energi! Det är kul att hon vågar klämma i och sjunga och göra olika ljud, minns själv att jag var rätt blyg som barn...fast kanske inte som 2-åring.
Rytmikläraren sa till mig att hon tyckte min mage är så fin och att jag verkligen var helt otrolig som orkade hålla igång som jag gör nu när det är så nära beräknad förlossning. Jag sa som jag sagt tidigare, att det är tack vare Pella att jag orkar hålla igång. När man har ett barn i hennes ålder blir det ju sällan mycket stillasittande och det gör att man får mer energi. Känns kul att man orkar och man orkar ännu mer när man blir uppmuntrad av folk i ens närhet på det sätt som t.ex. rytmikläraren gjorde.
Sen är det ju alltid väldigt roligt när folk säger positiva saker om Pella, idag var det först två kvinnor som gick förbi när jag hämtat henne från dagis som jag hörde säga till varandra att Pella var så söt och charmig och hade så fina kläder på sig. Några minuter senare stannade en gammal dam till och tyckte Pella var så gullig när hon tryckte på "övergångsställes-knappen" själv och sa "Ska du snart få ett syskon?" till henne. Jag svarade "Närsomhelst!" och damen klappade på mig och önskade lycka till och att jag hade lyckats så bra med Pella. Det är verkligen skönt att få höra sådana saker, det lyfter ens dag riktigt mycket! Fick ju för några veckor sedan höra att jag var en sån bra mamma av en främmande dam på spårvagnen -och det efter en resa där Pella illvrålat och konstrat en hel del för att hon var trött och ledsen, men till slut lugnat sig efter en superanstängning med avledningmanövrar från min sida. Damen tyckte jag bekräftat Pella så bra och det var ju precis vad man behövde höra efter en sån pärs till resa!
Pella myser framför Pippi innan läggdags!

Annars har jag tvättat som en besatt idag, massa saker jag tänkt ha på BB m.m. Har nog ärvt det efter mamma, men jag gillar faktiskt att tvätta. Framförallt är det så skönt när man har massa väldoftande högar av ren tvätt sorterat och klart! Önskar bara att vår förenings tvättstuga hade ett torkskåp, snart är det ju sommar och man kan hänga tvätten ute på torkvindan men på vintrarna är alternativen torktumla eller hänga på kall och dammig vind. Inte så kul. Har tjatat på föreningen om torkskåp, men det har inte hänt nåt på ett år...suuuck! Smällar man tydligen får ta när man bor i ett gammalt hus med väldigt liten tvättstuga i källaren. Och vi har ju ett väldigt litet badrum så att skaffa egen tvättmaskin och torkskåp kommer inte på frågan.

Hormonerna börjar verkligen gå mig på nerverna...svänger från glad och nöjd till irriterad och orolig på fem minuter. David får ta en del utbrott när jag är trött efter en dag med barn, hem, hushåll och graviditet. Ska bli skönt när gravidhormonerna ta slut...men då kommer ju babybluesen...och sen amningshormonerna och de konstiga anknytningshormonerna... Eh, ja, David kanske får stå ut ett tag till då.
V38+3

Passade på att fylla upp kylen igen efter att ha lämnat Pella på dagis, tog barnvagnen så jag kunde lasta på den. Jag skäms lite för att säga det med tanke på att jag jobbar på ICA, men jag gillar verkligen LIDL! ...och där blev jag Ove Sundberg! Men jag lyckas alltid hitta bra grejer där och storhandlar för liten peng så jag är nöjd. Passade också på att hämta ut en bok som jag beställt, "Bästa boken om mig -inte så lite kaxig" som jag ska börja fylla i när bebis kommit ut!
Sprang på en gammal kamrat från gymnasiet som var på väg till VC med sin pöjjk, måste varit en syn att se mig komma vaggande, pustande med tom barnvagn som nåt psycho. Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0