Frosseri!

Kan nog lugnt säga att jag gjort den dödssynden i två bemärkelser idag! Dels märker jag, lite förnärmat, att aptiten gått upp rejält de senaste dagarna. Sugen på allt möjligt, har fyllt kylen och går där och ritar i tid och otid. Och jag som tyckt att jag ändå hållt kroppen rätt ok denna graviditeten jämfört med förra...och att jag inte gått upp så mycket. Men nja, vi får väl se vad vågen stannar på när det är dags...
Sedan frossade jag i mina nyinköpta accessoarer från Miss Smith som jag hämtade ut på posten idag. Fyra par solbrillor, några örhängen och andra smycken och håraccessoarer. Jättesnygga! Snofsade upp mig idag och var redo för BB, är man så snygg gör det inget att det är dags att föda! :) Antr att när det väl är dags kommer jag inte ha ork att fixa till mig innan vi åker in...men jag skulle gärna vilja.
Ett av de fyra paren med glajjor, cateyes! Me likey!

Tycker mig känna en förändring hos Pella, är nog på väg in i en liten uppgång i beteendet för jag känner att jag lättare kan kommunicera med henne utan att det alltid resulterar i trots. Även om det fortfarande är mycket test och trots. Kanske är jag som inte blir lika provocerad, inte vet jag. Men det känns som om hon lyssnar och hjälper till mer igen och inte slänger sig på golvet och tjuter så fort hon får ett nej. Dessutom har läggningen varit annorlunda två kvällar i rad. Har varit tydligare med nedvarvandet och det har fungerat bra. Dock vaknade hon nyss och var ledsen och sa "aja baja" så förmodligen drömde hon att jag var arg på henne eller nåt sånt, så jag höll henne i handen och klappade på henne och sa att jag inte är arg på henne och när hon ska sova då är allting bra. Så nu är det tyst.
Hon sov bra natten till idag också, David sa att hon inte vaknade alls och jag hämtade in henne till oss tidigt på morgonen och fick sedan väcka henne vid 8-tiden då hon var tvungen att gå upp för att vi skulle bli klara till dagis. Och det är verkligen skönt att det är så roligt att gå dit nu, hon skuttar in och vill leka! Och lika glad är hon när jag kommer och hämtar, skuttar fram till mig och kramas och säger "hemma!"
Kärlek!

Imorgon är det exakt 14 dagar, 2 dagar till det beräknade datumet. Spännande och jag LÄNGTAR SÅ FÖRBASKAT samtidigt som jag funderar så över hur förlossningen kommer att gå. Hoppas så att allt ska gå bra och att vi slipper stanna länge på BB, kommer ihåg hur skönt det vara att få komma hem med Pella efter 1½ dygn på BB. Men eftersom jag ätit medicin denna graviditeten kanske det kan bli en längre vistelse, man vet ju aldrig. Lika bra att vara beredd på allt.

Nu är det dags för Big Brother och jag antar även att min käre sambo kommer in genom dörren strax (nu gjorde han det).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0