Grattis min älskade rockstar!

David & hans band gick vidare till final i musiktävlingen Emergenza igår och de gjorde verkligen en riktigt bra spelning. Kul att få barnvakt och kunna se dem, trots mitt höggravida tillstånd. Klippte till luggen och fick den snyggt taggig och sminkade mig så jag kände mig som en riktig pingla! Skönt att känna sig fin trots att man är stor. Fick komplimanger också och det är verkligen tacksamt. Har mer tid att pyssla med utsidan denna graviditetens slut, eftersom vi inte flyttat till en ny lägenhet med vissa uppfräschningsbehov som vi gjorde sist...
Håller tummarna för att bebisen inte ska sätta några käppar i hjulet för deras finalomgång i mitten av maj...fast vad är viktigast?
Fullt ös!!!
Min älskling är coolast på scen! <3
Mama Gaga -som vännen Amanda så fyndigt uttryckte det!

Pella har haft en riktigt bra dagisvecka denna veckan, skönt för mammahjärtat då det var lite ledsen innan... Nu sa hon "Hejdå mamma!" när jag precis öppnat grindarna in till dagisgården och springer iväg till sina kompisar och vinkar glatt åt mig utan klängade i byxbenen... Hjälper nog till att de varit ute och lekt på lilla gården och plaskat i vattenpölar det första de gör. Då kan hon ha Pippistövlarna hon fått ärva efter kusin Nora, och dem är hon stolt över! Som hon säger; "Pippi toot toot"
Sen håller en av hennes tvåårständer på att komma upp och när jag försökte kolla om fler kändes i tandköttet blev jag givetvis biten av henne...hon asgarvade åt mina smärtvrål och jag får skylla mig själv när jag ska dita och peta. Att en så stor kindtand är på väg upp kanske kan förklara viss grinighet, munpetande och greglande det senaste...
Uppsnofsad mamma och nattklädd dotter!

Har idag plockat fram och slängt alla de neutrala babykläderna i tvätten för en uppfräschning innan det är dags. Både jag och David blev riktigt bebissjuka när vi såg de pyttesmå bodysarna i strl 50... Nu längtar vi! Passade också på att diska och sterilisera mjölkuppsamlarna och amningsnapparna, kan vara skönt att ha dem med till BB ifall jag får sår denna gången också... Och den pyttelilla babynappen blev också kokad och ska läggas i BB-väskan. Kommer väl få skit av personalen på BB om jag ger bebisen napp tidigt, men det är väl ändå mitt val i slutändan? Känner att jag har bättre koll på hur amningen funkar denna gången så om jag känner att bebisen är en lika fin naturbegåvning som Pella kan det vara skönt med nappen så man inte bokstavligen talat blir söndersnuttad!


Kommentarer
Postat av: Erika Strömberg

Jag hade med mig napp till BB, det var ingen som sa något! Adam tog bröstet direkt och hade inga problem med att äta och han hade ett enormt sugbehov så nappen var guld. Vad skall de säga? "Du får inte ge ditt barn tröst"?

Kram

2012-04-13 @ 08:09:00
URL: http://erikasglossarium.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Håller med Erika. Jag hade också med mig napp, väldigt tacksamt när man behövde ett litet brejk. Gör det som känns bäst för dig.

Kram

2012-04-13 @ 18:36:45
URL: http://nojja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0