Magen är så stor...

...och ligger så högt. När man blir mätt är det riktigt jobbigt och det känns som magen är i halsen, urinblåsan är tilltryckt till obefintlighet (en nysning kan vara kritisk) och små spetsiga fötter knuffar och skuffar på kanterna på revbenen... Fast samtidigt är det så mysigt, all förväntan och alla funderingar på hur bebisen kommer att se ut, vem den kommer vara lik och hur livet kommer att bli därefter. Jag var ju tvärsäker på att Pella skulle ha bruna ögon som mig, så det blev ändå en liiiten chock när hon fick blå ögon som pappa (hon fick ju så mycket annat av pappa också så det kanske inte var så konstigt att ögonfärgen blev inkluderad där också).
Man längtar verkligen mycket efter bebis nu när en nära vän, en vän sen tonåren och en arbetskamrat fått sina små underverk. Alla killar dessutom, haha! Kul att man fick en liten skymt av bebis på UL förra veckan...
Stora, stora magen!

Men det sunda förnuftet säger mig samtidigt att man ska njuta av den här sista tiden innan, njuta av förväntan och vara mycket med Pella. Vilket jag är, hon är ju en riktig mammagris just nu. Dessutom är det verkligen en rolig tid nu när hon snappar upp och härmar så mycket som man säger, blixtsnabbt! Idag på morgonen vaknade vi tidigt och jag beslutade därför att vi skulle åka till mitt jobb för att tömma mitt skåp samt handla lite bebisblöjor. Eftersom det blev lite förberedelser utöver det vanliga (när det är hemma-dag) så trodde Pella att hon skulle till dagis och sprang runt och sa "dagis!" "Emil" (hennes kompis på dagis) innan jag fick förklarat att vi inte skulle dit idag. Sen gick hon runt och sjöng samt gjorde rörelserna till sången "öppna och stäng" som vi gjort på rytmiken väldigt länge. Hade det inte varit för rörelserna hade jag inte fattat riktigt vad hon sjöng, men sen föll poletten ner.
På tal om sång är det verkligen mycket viktigt med sånger när hon ska sova. Mamma ska sitta bredvid sängen, helst hålla handen och sjunga "Blinka lilla" och Fifi Förgätmigej's godnattsång. Gärna annat också...annars blir det gnäll och tårar!
Pellas toviga natt-hår (hon gnuggar huvudet mot kudden som jag gör).
Pappa David och Pella äter baguette!
Bus-minen!
Kasta HRC ballong är KUL!!!
Mammas söta flicka...

På onsdag är det Davids födelsedag och då väntar en del överraskningar, både den dagen och andra. Mer säger jag inte!

Har fastnat lite för serien "Sons of Anarchy", tycker den är riktigt bra faktiskt. Kanske borde kolla från början dock för den säsongen som går nu är ju nr 2. Men å andra sidan är det bara ett avsnitt kvar på S2 så jag kan väl lika gärna se det också (och det är för spännande för att sluta kolla nu).
Så här tomt var det i vårt porslinsskåp innan jag tog mig samman och laddade diskmaskinen...

Kommentarer
Postat av: Erika Strömberg

<3 <3 <3 Mysigt att läsa om er! Lilla Nora gnuggar också håret i sömnen! Stooooor fin mage., ja, man undrar vem det är därinne som sparkar så! KRAM!

2012-04-03 @ 08:24:35
URL: http://erikasglossarium.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0