Min lilla tokfia!

Idag när jag hämtade Pella från dagis så hade hon blivit klöst över ansiktet av ett större barn, en vacker reva från näsborren och längs hela kinden... Hon hade varit ledsen, men var det inte resten av dagen. Hon gjorde "missnöjda lätet" när hon såg sig i spegeln men det verkar inte bekomma henne lika mycket som skrubbsåret hon har på knät.
Min fina, goa och söta dotter!
Tydligen går det springmask på dagis...blä! Har ngt minne hur det var att ha det från när jag var liten...typ kli-igt. Hoppas att vi ska slippa men man får kolla blöjorna noggrannare nu då.

Vi hade en mysig eftermiddag och kväll hemma. Ibland är det svårt för Pella att förstå att jag inte kan bära henne hela tiden och hon blir ledsen. Hon gillar att kolla in när jag lagar mat och vill att man ska lyfta upp henne till spisen så hon kan se vad man lagar och kommentera. Inte alltid jag orkar nu och hon blir väldigt frustrerad och tårarna kommer. Hoppas att hon ska lugna sig på den fronten för hon blir gärna en bandspelare när hon får ett nej... Vi hade iallafall en rolig stund med kafferep där jag noterade att hon noggrannt observerade allt jag gjorde, hur jag höll koppen och serverade låtsas mjölk och socker etc. Riktigt underhållande att se hur hon höll koppen i örat och spretade med fingrarna som jag när jag lekte "fin dam"! Sen urartade kafferepet när jag blev "busiga mamman" och staplade hennes kaffeservis på huvudet och låtsades nysa så allt ramlade av. Det är poppis att ha en busig mamma!
Efter en stund gnällde hon över blöjan och då hade hon pruttat en blötis och inte sagt till så hon hade blivit röd vilket jag förstod sved ordentligt. Hon var väldigt ledsen så ett blöjbyte med massa salva senare kurade vi ihop oss i soffan med mammas täcke och tittade på Saltkråkan. Efter en stund blev det välling och när vi tittade på sista avsnittet innan läggning låg hon med huvudet på min mage. Dock studsade hon upp på slutet vilket hon alltid gör för att hon inte vill somna ifrån allt.
Läggningen gick super ikväll! Två kvällar i rad innan har jag hållt på och sjungt och gått in till henne i ungefär en timme och hon är som en envis bandspelare och vägrar somna trots att ögonen rullar runt av trötthet. Men idag satt jag hos henne och sjöng godnattvisor och när jag gick ut förblev hon tyst och vaknade bara till en snabbis när David kom hem. Skööönt!
Sådan mor, sådan dotter...

Annars sitter jag här med nymålade naglar, läcker glittrig röd färg. Passade på att duscha tidigt idag eftersom Pella somnade fort- Rakade utvalda delar av kroppen och smorde in ben och armar med den där anti-shaving krämen som är rätt bra. Tog även på salva på mina hälar som faktiskt ser riktigt hyfsade ut nu, iallafall jämfört med innan. Skönt med lite hemma-SPA ibland!
Imorgon ska jag hämta ut mitt paket från Miss Smith, kul med lite nya accessoarer!!! Can't wait!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0