Rätt produktiv dag!

Idag var jag och Pella och lånade böcker på bibblan i Härlanda, har faktiskt inte haft något lånekort inom Göteborg innan (inte ens då jag pluggade på Hvitfeldtska) men nu har jag det! Blev några barnböcker lånade till Pella, tog några som handlade om pottor eftersom jag tänkt testa att pott-träna nu och lite andra som verkade kul. En seriebok med Pippi blev det också och jag förvånades över hur hon stilla satt och lyssnade igenom hela boken trots att det var en del text.
Hon lyckades få riktiga sommaknän på väg dit också, snubblade på en gatkant och fick skrubb och blåmärken på knät.
Ibland tror jag hon tror att hon är en hund och inte ett barn!
Strax innan knät blev lite skrubbat...
Coolaste bruden i stan!

Det blev en riktigt ordentlig lunch och en skön sovstund efter en sådan spännande förmiddag!
Efter vi sovit blev det en del plock med kläder och sänglinne, flyttade sänglinnet från garderoben i Pellas rum till övre delen av en garderob i vårt sovrum. Garderoben i Pellas rum fylldes därefter med Pellas kläder från skötbordet. Skötbordets lådor skall sedan fyllas med bebisens kläder! Blev väldigt bra och Pella tyckte det var väldigt spännande när jag flyttade alla strumpor, strumpfetischist som hon tycks vara!

När kvällen nalkades passade jag på att tappa upp ett bad åt Pella då jag noterat smuts i hennes hårbotten. Inte konstigt eftersom jag vet att hon gillar att kasta sand i luften när hon leker i sandlådan, och det gör de ju ofta på dagis... Medans jag gjorde iordning badet lekte Pella med pottan och sitsen till toaletten (som inte passar vår toa -därför har hon den som hatt). Hon har varit duktig på att sitta långa stunder på pottan och jag hade samma morgon låtit henna sitta pottan det första på morgonen eftersom jag vet att barnen brukar kissa när de vaknat. Dock hände inget då.
Nu däremot kom plötsligt ett "Titta!" och när jag kollade dit så hade hon kissat i pottan! Hon fick applåder, massa beröm och man såg att hon blev stolt. Förklarade för henne, som jag tidigare sagt, att nu skulle hon få ett fint klistermärke (även kallat kiss-termärke) när hon varit så duktig! Hon valde ett fint fjärilsklistermärke med cool struktur som hon senare fick monterat på ett papper som jag designat lite.
När jag tömt och sköljt pottan ville hon gärna vara lika duktig igen, men denna gången var det svårt att prestera när man nyss kissat. Imponerad av detta genombrott blev jag iallafall!
Dock var hon smått omöjlig att lägga ikväll, hon var arg, krävde massa saker (läsning x100 och sånger x1000) och vrålade som en apa så fort jag gjorde en ansats att gå ut. Hon ville hålla mig i handen och till slut efter en dryg timme somnade hon under handhållning och sång (blinka lilla -såklart!). Pust!
Lilla prinsipessan!

Nu är det Big Brother och jag skriver här och lyssnar på vad som händer samtidigt. Sedan fick David sin nya mobil idag så jag väntar (hyfsat) tålmodigt på att han ska bli klar med kopiering av kontakter så att jag kan överta hans (lite trasiga) iphone 3. Bättre än min gamla kassa LG cookie iaf.

Fick ruskiga sammandragningar och förvärkar igår och jag trodde nästan att nåt var på G eftersom jag mådde så konstigt, men till slut somnade jag ifrån allting...och inget hände. Dumt att hålla på och hoppas så här långt innan (18 dagar till BF) men jag längtar så att jag knappt kan låta bli. Jag bara vet att detta kommer att bli outhärdligt...överjävligt om jag går över tiden...
Packade BB-väskan lite till och allt till bebisen finns däri nu (lyckades till slut packa utan att Pella packade upp igen och skulle ha allt, "MINA!"), bara det jag ska ha på mig på BB fattas...amningsBH, toppar och sånt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0