Veckan som gått:

På måndagen besökte jag och barnen syster Erika med man och barn i deras nya radhus i Lindome. De är verkligen i renoveringstagen och det kommer bli väldigt snyggt när det är klart. Kliar i fingrarna på mig, vill gärna måla om hemma. Lite klyschigt á la Fredrik Lindström/Henrik Scyffert, men vitt på väggar är väldigt snyggt...
Pella och Nora röjde ordentligt och lekte och sprang runt som galningar, det var inte en gång jag fick säga till Pella att inte leka i trappan, det är ju spännande med trappa när man inte har det hemma själv... Kan säga att hon sov väldigt bra den natten, vi höll på att komma försent till dagis dagen därpå. Lyx för mig som är van att släpa mig upp vid 6-tiden...

Fundersam Pella blir fotad av farmor.

Hungrig Noel!

På tisdagen åkte jag och svärmor med barnen till svägerskan Karina och kusin Julia. Farmor hämtade Pella tidigare på dagis och vi köpte med oss glass. Barnen hade roligt i sandlådan, sen badade de i Julias pool och sen fikade vi och åt glass. Väldigt skön eftermiddag på familjen Lewins härliga uteplats i Billdal!

Pella och Julia njuter i poolen.

Dags att torka sig! Julia testar Pellas docknapp.

Julia släpper inte nappen...

Pella äter glass, Julia tittar på.

Idag, lördag har vi haft roligt besök av familjen Löfdahl. Pella busade massor med sina stora kusiner, kittlade dem och jagade dem runt i lägenheten. Linnéa fick äntligen sin födelsedagspresent från oss och familjen Strömberg och hon blev väldigt glad. Presentkort på H&M och lite olika nagellack, bl.a. sådana som ger "cracked effect". Pella var riktigt trött och det var inga problem att lägga henne efter att Löfdahlarna gett sig av. Även Noel var trött efter allt stoj, har däckade efter kvällsmaten och sover nu gott i sin vagga.

Jag och Noel på Lewinarnas uteplats.

Lille Noel med prost-kinderna!

Finaste Pella på Lewinska uteplatsen.

David är iväg på svensexa idag och kommer väl inte hem förrän imorgon...haha. Man kan ju hoppas att han inte är alltför ur gängorna när han kommer hem. Räcker med en dotter i trotsåldern och ett spädbarn, behöver inte en sjukt bakfull man att ta hand om också. Tycker allt att jag har tillräckligt på dagarna som det är. Lyckades iallafall städa väldigt fint i lägenheten innan besöket, så skönt när det är gjort och man kan njuta lite av att det inte ligger leksaker och kläder överallt...tills det blir likadant igen.

En väggdekoration till Pellas/Noels rum på väg att bli färdig.
(i onsdags blev symaskinen färdigreparerad, blev 580:- fattigare)

Har bytt lampa i köket, mormors gamla prismakrona kom upp istället
och gav karaktär till shabby-stilen jag gillar...

Kommentarer
Postat av: ingela

Kul att se mors finlampa uppe igen!

2012-07-08 @ 17:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0