Staffan och Angelica = äkta makar!

Idag var det bröllop, minsann! Davids fd. arbetskamrat Staffan gifte sig med sin Angelica i vackraste grönskan i sin blommande trädgård vid torpet de köpt och planerar att bygga ut såsmåningom.

Oroade mig igår för att vara utmattad då jag var trött efter busPella och sugminan Noel som bara ville ligga vid bröstet hela kvällen. Dock visade det sig att Noels amning och Pellas bus löste mina problem då den äldsta sov till 7 utan uppehåll och lille 1-månaders Noel sov utan att äta mellan 22-05 och somnade om efter amning. Väldigt skönt för mig och jag kände mig verkligen mer utsövd än vad kanske en 2-barnmamma borde?
Morgonen flöt på som den brukar med bus och tjat på Pella att hon inte ska väsnas för mycket så att Noel vaknar (med hyfsat resultat, vad kan man begära av en 2-åring egentligen?). Hann duscha, tvätta håret, raka benen och lägga lite ansiktsmasker innan det var dags för Pella att sova. Lyckades få Noel att somna strax därefter så då la jag en snygg makeup och fixade håret och blev väldigt nöjd med helheten!
Lite stressigt var det men strax innan vi skulle åka kom svärmor och hämtade Pella, vi hade först tänkt ta med henne men sedan kändes det skönare (särskilt för mig) att faktiskt låta henne vara med sin farmor vilket hon inte hade något emot. David skulle ju mucisera en hel del så då blir det ju svettigt värre för mig att hålla koll på henne, med hennes myror i brallan, och samtidigt ta hand om/amma Noel.
Så när Pella åkt med sin farmor åkte vi iväg mot Ingsjön (ligger mellan Hällesåker och Hällingsjö, har badat där en hel del som barn samt hängt med en barndomsvän i hennes sommarstuga som ligger i Ubbhult, vilket också är nära). Vi lyckades lokalisera deras lilla stuga med hjälp av GPS:en och den låg verkligen fint, alldeles vid sjön. Staffan sa att de köpte torpet pga utsikten och jag kan verkligen tänka mig det underbara i att sitta där på kvällarna och titta ut över den stilla sjön och bara njuta. Åh, jag vill också!
Vi var ganska tidiga på plats och vi hängde lite innan den abonnerade bussen med de flesta gästerna dök upp. Strax därefter påbörjades vigseln på deras nybyggda uteplats med alla gäster runtomkring. Staffan och Angelica hade skrivit egna löften till varandra och jag tycker verkligen att de är en vacker sak att göra om man nu inte vill gifta sig i kyrkan och säga de löftena. Man blev lite tårögd i den stunden... David, David och Mattias spelade "För kärlekens skull" av Ted Gärdestad, en kärlekssång jag verkligen tycker om och de gjorde den väldigt vackert och proffsigt.
Efter vigseln blev det ett kortare mingel med lite champagnedrickning innan alla (utom vi som åkte bil) packade in sig i bussen igen och begav sig till Sätila Hembygdsgård för att dricka kaffe och äta tårta. Även här bjöds det på musikunderhållning av David mfl som spelade eget material i akustisk version. Lille Noel skötte sig exemplariskt på sitt första bröllop (egentligen andra -men det förra upplevde han ifrån min mage) och sov mest. Slutligen dansade brudparet "bröllopsvals" (snarare tryckare) till Metallicas "Nothing else matters" som David, David och Mattias gjorde ruskigt bra, man blev nästan lute darrig i hakan igen...
Sedan kom svärmor med sovande Pella och hämtade mig och Noel. De andra skulle tillbaka till Göteborg med bussen för att åka ut på skaldjursfrossa med båt. Det kände jag kanske var lite jobbigt med barn och allt så därför avstod jag från det momentet, dock kan jag säga att jag var ruskigt hungrig vid det här laget så jag drömde verkligen om kräftor, räkor och musslor... Dock blev det en pizza till Pella och mig på hemvägen. Svärmor stannade också till på GFRK för att släppa in sin häst som jag fick se för första gången, ett väldigt vackert och elegant sto, hela 1,72 hög! Wow!
Sedan kom vi hem och myste i soffan, åt pizza och tittade på "Saltkråkan" innan det var dags för välling och läggning för Pella som skedde utan större protester. Sedan väcktes Noel för lite matning, han somnade gott i bilen och jag befarade en natt av mycket ätande om jag inte såg till att han fick ordentligt med mat nu...och nu sitter jag här. Har tittat på "Insidious" och nu går "Independence day". Det kunde verkligen vara värre!
Hoppas bara inte att mannen kommer hem med alltför mycket innan för västen inatt/imorgon. Stackars Mattias ska ju sova på vår soffa också, han är ju så lång och vår soffa så liten...och sen vaknar Pella tidigt och ska till dagis vid 9...blir ingen sovmorgon för honom inte! Haha!
Avslutar med två bilden jag tjuv-skickade från Davids ajphån. En på Pella klädd aom ängel på sin 2-årsdag och ett på Pella och närgången Alina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0