Trodde kanske det skulle vara jobbigare...

...att ha två barn, men jag tänker absolut inte säga att jag inte har att göra! T.ex. har jag ju inte uppdaterat bloggen på nästan 2 veckor...
Men vad jag menar med att jag trodde det skulle vara jobbigare är att jag nog tänkt att nerverna skulle vara vid bristningsgräns hela tiden, med ett spädbarn och en dotter i värsta tvåårstrotsen. Vissa dagar blir man mer irriterad, men för det mesta flyter allt på i ett väldigt hastigt tempo. Noel är ju redan 2 månader, tiden går så jädrans fort när man är mitt uppe i det underhåll man har av sina två telningar!
Hade nog varit jobbigare om Noel inte sov så bra på natten, men han sover som en sten! Vanligtsvis vaknar han och äter en eller två gånger under natten, men han sover sig igenom matningen och sover stenhårt så man slipper natta om honom. Inatt sov han dock mellan 22-06 och det är ju väldigt lyxigt! Pella har ju sovit superbra sedan Noel kom så henne behöver man inte oroa sig för längre. Kanske vaknar hon till någon gång av att hon drömt eller tappat nappen, men det är inte som det var ett tag under vårvintern, då hon vaknade och bara kunde somna om i vår säng... Det är mysigt med barnen i sängen men man vill ju att de ska kunna sova gott i sina egna sängar också.
Pella (i pyjamas hon tagit på själv, bak-o-fram och ut-och-in)
En väldigt glad Noel, han är inte lika svårflirtad längre!

Tja, då ska man försöka redogöra för vad som hänt den senaste tiden då... Inte så lätt när tiden går så fort och dagarna tycks flyta in i varandra eftersom många rutiner man har med barn är likadana från dag till dag.
Pella har iallafall kommit in i en riktig "Jag vill inte!" period. Det är "Jag vill inte!" till det mesta, även till nappen och snutten emellanåt, så man får ta hennes vägranden med en nypa salt för man märker hur mycket hon testar hela tiden. Henne höga trumhinnespräckar-tjut har minskat betydligt och det är vi tacksamma för, dock kommer orden "bajskorv" lite för ofta tycker jag. Sånt man lär sig på dagis är ju väldigt spännande, särskilt om man får en reaktion på det man säger. Annars är hon en väldigt duktig tjej som kan mycket och älskar att prata och busa till det. Det är svårt att vara ledsen i närheten av henne, sa någon gång när hon var mindre att hon var ett riktigt lyckopiller -och det stämmer verkligen!
Gräddspritsen fungerar ju väldigt bra som hatt! Bara den vita
dräkten som fattas...
Noel blir mer och mer "med" och nu får man små leenden när man pratar och sjunger med honom, han är en riktig charmör när han är på det humöret. I skrivande stund är han dock väldigt mammig och vill inte bli nersläppt utan vill bara vara hos mamma. Gissar att ett utvecklingssprång är här... Han växer så det knakar och jag har köpt en hel del fina kläder till honom när jag var ute och shoppade förra veckan. Han är ju lite lättare att klä än Pella som gärna ska bestämma vad hon vill och inte vill ha på sig samt ta på det själv. Men jag får tillstå att hon är duktig på att klä sig själv, och idag tog hon på sig blöjan själv. Börjar väl bli dags att sluta med blöjorna nu, tror nog hon är mogen för det. Vi får testa ordentligt när det är dagis-uppehåll.
Vackraste lille killen!
Bus-peta lite på lillebror...

Började skriva det här inlägget på förmidagen, men Noel var rätt gnällig hela dagen så jag fick vänta med att slutföra det tills allt lugnat ner sig på kvällen. Han var väldigt skrikig på eftermiddagen/kvällen och pruttade en hel del och mina issningar var rätt och det var bajs på G, men det var tydligen lite jobbigt att få ur sig, som han höll på... Var så trött när det var dags att laga middag till mig och Pella att jag starkt övervägde att beställa hemkörnings-pizza. Men till slut tog jag mig samman och lagade falukorv och makaroner. Bara för att man skriver att man trodde det skulle vara jobbigare att vara tvåbarnsmamma så får man en intensiv eftermiddag så man fick känna att man lever. Sen pajade min ärvda symaskin så jag fick lämna in den på lagning, surt som fasen nu när jag kommit igång med sömnaden. Pella har fått en prinsessklänning och hon och Noel fick varsitt lappsömnads-örngott.
Pellas ryschpyschiga prinsessklänning.
Örngotten.
Pella fick cykla lite ute på gården idag, poppis med egen cykel och en fin hjälm! Sen har hon blivit så tuff att hon sitter på det stora däcket på barngungorna -och står också! Blev alldeles chockad när hon ville göra det, men jag har ju sett dagiskompisar gunga så och hon är ju duktig på att snappa upp.
Pella tar sin första provtur utomhus!

Midsommar firades ute i Hanhals hos bästa vännerna Mattias & Madeleine och deras pojkar Neo & Hugo. Johanna & Robin med de tre töserna Filippa, Alina & Elise var också med, samt Robert & Isabelle. Det blev en trevlig och rolig dag med såpass god midsommarlunch att vi inte orkade grilla på kvällen. Båda ungarna sov gott med det blev ändå alldeles för lite sömn då vi var uppe tills det nästan var dagsljus ute. Tur nog var alla barn snälla så det hade kunnat vara en värre midsommardag. Sen drack jag ju inte en droppe så då mår man ju inte dåligt av den anledningen. Tog inga bilder själv, men både Madde & Johanna har lagt upp bilder, så de snodde jag helt fräckt...
I brist på midsommarstång fick ett träd i trädgården duga för lite ringdans.
Jag & Noel myser lite...
Pella roade sig med att klättra upp på en pall och hoppa ner i en saccosäck.
High life!
Filippa la beslag på Mattias hela kvällen, den lilla killtjusaren... Hon
kallade honom Matte-matik! :)

Avslutar med ett kort på mina små hjärtegryn, är nu så trött att ögonen nästan faller igen!
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Sno så mycket bilder du vill :-)

Kul att du börjat uppdatera igen.

Kram

2012-06-28 @ 08:07:00
URL: http://nojja.blogg.se/
Postat av: ingela

Underbart att se och läsa! Vackert kort på Noel är det på skötbordet?

2012-06-28 @ 10:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0