Blir inget dagis...

...för Pella denna veckan. Tog det beslutet imorse när hon var jättefeberhet. Stackars! Upptäckte också att hennes termometer nog är batteritrött då hon var jättevarm och den ändå bara visade 37,8. Tror inte på den termometern ett smack! Hade ju tänkt köpa en örontermometer, men samtidigt är de ju inte lika pålitliga som en rektal...även fast hon verkligen hatar att man tar tempen och ger henne suppar. Man får väl väga för -och nackdelarna, känner mig inte bra till mods när hon gallskriker för att man tar tempen på henne.
Här byggs ett jätte DUPLO-hus!
Pella försöker hitta den perfekta placeringen för palmträdet...
Sov faktiskt inte jättebra inatt heller, David mådde inte bra inatt och låg inne på toaletten en lång period. Men trots det så är jag faktiskt piggare och mer igång än vad jag var igår. Hade tänkt tvätta nu på eftermiddagen, vår (för lilla) tvättkorg svämmar över då jag bytte lakan igår. Pella gör ju sitt bästa också för att smutsa ner kläder, vilket jag inte klagar på, hon måste ju få leka och känna på saker! Dock var inte tvättstugan ledig förrän på fredag så jag nöjde mig med att sortera tvätten och lägga den i IKEA-påsar.
Pella åt glatt av pannkaksresterna från igår, insåg att hon vill ha em naturella så idag åt hon betydligt mycket mer. Sedan bäddade jag rent även i hennes säng och då ville hon "nanna o hova". Hon hostar och rosslar så hon fick båda inhalationsmedicinerna innan jag la henne.
Mammas pannkakor är smaskens!
Efter en liten middagslur för oss båda tog jag beslutet att bege mig till apoteket, då jag upptäckte att min stackars dotter tycks ha fotsvamp mellan tårna -urrrk! Pella fick sitta i vagnen i sin åkpåse och det var ju skönt och inte blåsigt ute. Tänkte också passa på att inhandla lite frukt och annat vitaminrikt som kan vara bra att ha när man är krasslig. Men självklart var den enda fortsvamps-salvan man kan använda på henne helt slut och restnoterad...grrr! Tänker pröva med mildison och annat jag har hemma tills jag kan komma iväg till ett annat apotek och köpa rätt salva. Fick dock tag i en ny termometer (som när jag var hemma upptäckte var ENDAST till munnen *suck*), flytande Ipren (bye bye suppar), en ny sorts Försvarets Hudsalva (se bild) samt en pyttepytte napp för bebisar i ålder 0-2 månader från MAM. Fanns inte neutrala grön så jag tog nästan neutrala lila istället. Väldigt söt var den!
Lite mer mjukgörande, kan de va nå't?
Supersöt och pytteliten napp till nyföding...
Efter apoteksbesöket blev det som sagt en vända på ICA för att köpa fika, frukt och sötsaker till mamma. Köpte en Småfolk-dricka med persikasmak till Pella som hon fick dricka på vägen hem. Hon gillar verkligen dem och det är inte massa socker i som de är i de flesta safterna, så jag gillar dem starkt. Att de kommer i en mini-sportflaska som är lätt för henne att dricka ur är ett stort plus i kanten. Hon satt i vagnen, i snygga åkpåsen, i sin coola svarta jacka med sina Hello Kitty solbrillor och var hur cool som helst. Vi brukar få en hel del kommentarer ute när hon har sol-brillorna på sig. Hon gillar att ha dem, då solljus stör henne rejält när hon får det i ögonen (men vem blir inte det?)
Coolingen i vagnen (mobilfoto).
Väl hemma fick Pella yoghurt och vi förflyttades ett år tillbaka i tiden när maten alltid hamnade överallt i ansiktet. Hon kom nog på att det var ett roligt bus att göra så att mamma undrade var sjutton som pågick. Dessutom passade hon på att använda sin höga röst ordentligt! Antar att hon blev lite "uppladdad" av att få komma ut en sväng. Sedan fick mamma en efterlängtad kopp kaffe och vi delade på en bulle, mums!
Mums med yoghurt!
Kan tvätta händerna aaaldelles själv, fick byta tröja efteråt...
Det är verkligen en liten dam med en väldigt stark vilja nu, ständigt blir det konflikter och är hon som idag inte helt kry blir det också mycket tårar och frustration. Ibland försöker man resonera med lättast är att avleda med nappen, som är väldigt viktig just nu. Dessvärre lägger hon både nappen och snutten överallt och glömmer vart hon lagt dem så jag får hela tiden hjälpa en ledsen och förvirrad dotter att leta efter mysesakerna... Det blev lite DUPLO-bygge igen och hon byggde hus och under tiden som hon byggde huset sa hon "bebis, bebis" och då frågade jag henne om hon byggde hus till bebisen i mammas mage och det sa hon "ja" till. Det är nog för invecklat för henne, men någonstans har hon registrerat det här med bebis och när man frågar om hon vill känna på magen gör hon det...fast hon tycker allt att mammas navel är allra roligast! Hon gillar bebisar och vill alltid titta på små bebisar i barnvagnar, men man får nog räkna med mycket svartsjuka när vi faktiskt får en bebis som ska stanna hon oss twenty-four-seven! Inget jag oförberedd på, vill jag lova, men man vet ju aldrig hur svartsjukan kommer att yttra sig.
Mycket diskussioner om vilka kläder man ska ha blir det, får man inte på sig byxorna själv, kan man ju ha dem någon annanstans...
Förutom lekar och små konflikter blev det lite youtube-tittande strax innan läggning, då gjorde jag det stora, ENORMA misstaget att visa henne "Crazy Frog". Misstag för mig, kul för henne då hon ÄÄÄLSKADE klippet och ville se det igen och igen.
Vilken rolig groda!
Efter många varv av än det ena, än det andra klippet var det dags för läggning och det har hostats lite från sängen så hon fick en extra puff av den snabbverkande sprayen nyss. Hoppas så att detta ska hjälpa, men eftersom hon fick en ny förkylning med feber och sånt tycker jag inte att man kunnat se någon skillnad ännu... Just nu följer jag direktiven för extra astmaproblem så hon får en extra puff kortison om dagen, men eftersom det är en lokal behandling är det inget som är farligt för henne.
Nu hoppas jag att jag ska få en lugn och skön kväll med lite Big Brother och godsaker som finns kvar efter ICA-rundan! Take care!
...för Pella denna veckan. Tog det beslutet imorse när hon var jättefeberhet. Stackars! Upptäckte också att hennes termometer nog är batteritrött då hon var jättevarm och den ändå bara visade 37,8. Tror inte på den termometern ett smack! Hade ju tänkt köpa en örontermometer, men samtidigt är de ju inte lika pålitliga som en rektal...även fast hon verkligen hatar att man tar tempen och ger henne suppar. Man får väl väga för -och nackdelarna, känner mig inte bra till mods när hon gallskriker för att man tar tempen på henne.
Här byggs ett jätte DUPLO-hus!
Pella försöker hitta den perfekta placeringen för palmträdet...

Sov faktiskt inte jättebra inatt heller, David mådde inte bra inatt och låg inne på toaletten en lång period. Men trots det så är jag faktiskt piggare och mer igång än vad jag var igår. Hade tänkt tvätta nu på eftermiddagen, vår (för lilla) tvättkorg svämmar över då jag bytte lakan igår. Pella gör ju sitt bästa också för att smutsa ner kläder, vilket jag inte klagar på, hon måste ju få leka och känna på saker! Dock var inte tvättstugan ledig förrän på fredag så jag nöjde mig med att sortera tvätten och lägga den i IKEA-påsar.
Pella åt glatt av pannkaksresterna från igår, insåg att hon vill ha em naturella så idag åt hon betydligt mycket mer. Sedan bäddade jag rent även i hennes säng och då ville hon "nanna o hova". Hon hostar och rosslar så hon fick båda inhalationsmedicinerna innan jag la henne.
Mammas pannkakor är smaskens!
Efter en liten middagslur för oss båda tog jag beslutet att bege mig till apoteket, då jag upptäckte att min stackars dotter tycks ha fotsvamp mellan tårna -urrrk! Pella fick sitta i vagnen i sin åkpåse och det var ju skönt och inte blåsigt ute. Tänkte också passa på att inhandla lite frukt och annat vitaminrikt som kan vara bra att ha när man är krasslig. Men självklart var den enda fortsvamps-salvan man kan använda på henne helt slut och restnoterad...grrr! Tänker pröva med mildison och annat jag har hemma tills jag kan komma iväg till ett annat apotek och köpa rätt salva. Fick dock tag i en ny termometer (som när jag var hemma upptäckte var ENDAST till munnen *suck*), flytande Ipren (bye bye suppar), en ny sorts Försvarets Hudsalva (se bild) samt en pyttepytte napp för bebisar i ålder 0-2 månader från MAM. Fanns inte neutrala grön så jag tog nästan neutrala lila istället. Väldigt söt var den!
Lite mer mjukgörande, kan de va nå't?
Supersöt och pytteliten napp till nyföding...
Efter apoteksbesöket blev det som sagt en vända på ICA för att köpa fika, frukt och sötsaker till mamma. Köpte en Småfolk-dricka med persikasmak till Pella som hon fick dricka på vägen hem. Hon gillar verkligen dem och det är inte massa socker i som de är i de flesta safterna, så jag gillar dem starkt. Att de kommer i en mini-sportflaska som är lätt för henne att dricka ur är ett stort plus i kanten. Hon satt i vagnen, i snygga åkpåsen, i sin coola svarta jacka med sina Hello Kitty solbrillor och var hur cool som helst. Vi brukar få en hel del kommentarer ute när hon har sol-brillorna på sig. Hon gillar att ha dem, då solljus stör henne rejält när hon får det i ögonen (men vem blir inte det?)
Coolingen i vagnen (mobilfoto).
Väl hemma fick Pella en yoghurt och vi förflyttades ett år tillbaka i tiden när maten alltid hamnade överallt i ansiktet. Hon kom nog på att det var ett roligt bus att göra så att mamma undrade var sjutton som pågick. Dessutom passade hon på att använda sin höga röst ordentligt! Antar att hon blev lite "uppladdad" av att få komma ut en sväng. Sedan fick mamma en efterlängtad kopp kaffe och vi delade på en bulle, mums!
Mums med yoghurt!
Kan tvätta händerna aaaldelles själv, fick dock byta tröja efteråt...
Det är verkligen en liten dam med en väldigt stark vilja nu, ständigt blir det konflikter och är hon som idag inte helt kry blir det också mycket tårar och frustration. Ibland försöker man resonera med lättast är att avleda med nappen, som är väldigt viktig just nu. Dessvärre lägger hon både nappen och snutten överallt och glömmer vart hon lagt dem så jag får hela tiden hjälpa en ledsen och förvirrad dotter att leta efter mysesakerna... Det blev lite DUPLO-bygge igen och hon byggde hus och under tiden som hon byggde huset sa hon "bebis, bebis" och då frågade jag henne om hon byggde hus till bebisen i mammas mage och det sa hon "ja" till. Det är nog för invecklat för henne, men någonstans har hon registrerat det här med bebis och när man frågar om hon vill känna på magen gör hon det...fast hon tycker allt att mammas navel är allra roligast! Hon gillar bebisar och vill alltid titta på små bebisar i barnvagnar, men man får nog räkna med mycket svartsjuka när vi faktiskt får en bebis som ska stanna hon oss twenty-four-seven! Inget jag oförberedd på, vill jag lova, men man vet ju aldrig hur svartsjukan kommer att yttra sig.
Mycket diskussioner om vilka kläder man ska ha blir det,
får man inte på sig byxorna själv, kan man ju ha dem någon annanstans...
Förutom lekar och små konflikter blev det lite youtube-tittande strax innan läggning, då gjorde jag det stora, ENORMA misstaget att visa henne "Crazy Frog". Misstag för mig, kul för henne då hon ÄÄÄLSKADE klippet och ville se det igen och igen.
Vilken rolig groda!
Efter många varv av än det ena, än det andra klippet var det dags för läggning och det har hostats lite från sängen så hon fick en extra puff av den snabbverkande sprayen nyss. Hoppas så att detta ska hjälpa, men eftersom hon fick en ny förkylning med feber och sånt tycker jag inte att man kunnat se någon skillnad ännu... Just nu följer jag direktiven för extra astmaproblem så hon får en extra puff kortison om dagen, men eftersom det är en lokal behandling är det inget som är farligt för henne.
Nu hoppas jag att jag ska få en lugn och skön kväll med lite Big Brother och godsaker som finns kvar efter ICA-rundan! Take care!

Kommentarer
Postat av: Erika Strömberg

Söööööötis! Härliga bilder på Pella! Hoppas att hon snart blir frisk så att vi kan träffas!



Kramar!

2012-03-15 @ 11:23:37
URL: http://erikasglossarium.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0