Boinstinkt...

...har drabbat mig såhär i vecka 34+2. Egentligen började den redan efter Ullaredstrippen då jag kom hem och gick lös på köket. Men jag har en stark lust av att hålla städat och snyggt så jag går omkring och plockar hela tiden. Det är ju positivt, men jag fattar inte riktigt var lusten och orken kommer ifrån. Men det är väl väldigt typiskt boinstinkten, den ligger undermedvetet så att den bara hoppar på en utan att man är beredd eller kan göra nåt åt'at.
Idag har jag t.ex. tvättat 6 maskiner tvätt, vädrat mina och Davids sängkläder hela dagen så de ska lukta gott och friskt samt plockat upp massa skit i lägenheten. Pella, som tidigare varit väldigt duktig på att hjälpa till tycker nu det är roligare att provocera genom att dra ut sängkläder och annat från linneskåpet...men så är det ju. Trotsåldern är ju sådan.
Pella poserar sött ute på gården.

Pella och jag var ute på gården en stund på förmiddagen, blåste såpbubblor, letade snigelsnäckor, jagade duvor, gungade och gjorde annat kul. Pella och jag stod dessutom en lång stund på framsidan och kollade in sopbilar, bussar, spårvagnar och människor som gick förbi. Många drog på munnen när min lilla busunge skrek "HEJ HEEEJ!" efter dem. Framför allt en liten tjej som var i ungefär Pellas ålder som satt på sin pappas axlar när han gick förbi tyckte att det var roligt, och ropade tillbaka så länge hon kunde.
Hittade en ny funktion på kamrean där man kan låta den ta en serie om upp till 10 bilder och även ställa självutlösaren på önskad tid. Blev lite bilder på när jag gungar Pella, när Pella och jag gungar tillsamman och när jag blåser såpbubblor som Pella jagar/beundrar.
Pella älskar att bli gungad, ju högre desto bättre!
Mamma gungar också -med bebis i magen!
"Kan du ta mig?"
"Titta, bubblor!"
"Lilla snigel, akta dig!"
"Funkar den här gamla pumpen?"
Favoritlek! Släppa stenar i brunnen med ett PLOPP!

Senare på eftermiddagen kom syrran och hennes goa ungar (Nora & Adam) förbi. Barnen hade väldigt kul ihop, lekte och stojade. Vi tog en promenad till Lejonet och Björnen och käkade glass ("gass" enligt Nora, "glack" enligt Pella), mums! Sedan blev det en pizza på vägen hem också som både barn såväl som vuxna njöt av. Gjorde en liten film om Nora & Pella häromdagen och nu fick alla se den, det blev två kikningar innan det var dags för två trötta goingar att åka hem. Pellas läggning blev lite senarelagd då jag plockade in en del ren tvätt i hennes rum samt plockade upp miljarder olika leksaks-livsmedel från golvet. Motarbetades en hel del av Pella...
Goaste och gladaste Adam!
Blues Brothers? Nej, Pella och Nora uppstyrda inför att dra till L&B.
Mums för choklad-mjukglass!
"Sked är överflödigt när man har fingrar!"
Adam hypnotiseras av alla ätbara spännande saker...

Kunde pusta ut rejält idag också. Igår kändes magen öm, tung och spänd och jag upptäckte också (ännu) en liten blödning men då jag haft min beskärda del av dem under den senare delen av graviditeten tänkte jag att jag avvaktar över natten och känns det bättre så låter jag det bero med känns det likadant eller sämre får det bli ett akutbesök på Östra KK. När jag vaknade på morgonen var magen inte öm eller spänd längre, men däremot kände jag inte att bebis rörde på sig. Efter någon timme av kännande och puffande stod jag med luren i handen för att ringa kvinnklininken...men DÅ satte morgongymnastiken igång med besked och jag kunde lättad pusta ut och myste ner mig med min goa Pella och en hand på stora magen... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0