Har precis lagt...

...en väldigt trött Pella som inte riktigt vill komma till ro. Idag har det varit mycket, en riktigt intensiv men rolig dag! Först var det dagis 9-15, hon blev inte ledsen vid lämningen idag. Proppade henne riktigt full med frukost samt gömde napp och snutte långt innan vi skulle gå för att hon inte skulle få idén att ta med sig dem i vagnen på väg till dagis. Det verkar som om hon blir mer sårbar och ledsen när hon har dem på nåt sätt.
Pella i sin nya fina Ullareds-jacka!
På morgonen hittade Pella en napp till och kunde inte välja...

Strax innan jag skulle hämta Pella kom Johanna och två av hennes flickor; Alina & Elise (2 år resp. 15 månader). Det blev en rolig överraskning för Pella att de var i hennes rum och utforskade när hon kom hem. Det blev en eftermiddag/tidig kväll med mycket bus, lek och påhitt. Alla tre flickorna är rätt bra på det!
Elise & Pella
Alla tre tjejerna!
Elise vill titta på grisen som Pella bäddat ner hos sig...
Alina är alltid på G!
Johanna och tjejerna leker med Pellas laptop.

Vi åt spaghetti och köttbullar och på slutet blev det ett försök till mys i soffan med nappar loch snuttar under bolibompa. Det var dock lite svårt för vissa (Pella) att sitta still för länge då tröttheten gjorde sig påmind.
Småtrötta tjejer...
Försökte få med Elise också, men hon ville helst upp i soffan...

När besöket hade gått frågades det mycket efter välling så jag gjorde Pella iordning för natten. Dock hade hon efter den intesiva dagen som sagt blivit väldigt övertrött, så nu vill hon inte riktigt komma till ro. Hon vill att jag skall sitta hos henne och sjunga "Blinka lilla..." hela tiden, och det har jag gjort. Dock är jag noggrann med att hon ska kunna komma till ro själv, men jag misstänker att det blir nog rätt många vändor till hennes rum nu innan hon slocknar. Hoppas dock på en bra natt efter allt lekande.
Mums för välling -eller lelling som Pella säger!
Otroligt gulligt nattlinne från Gekås!

Idag fick även våra väldigt goda vänner Mattias & Madeleine en liten kille, 6 dagar före BF. Vilka lyckostar, nu har dom sin lilla goa bebis! Nu längtar jag verkligen efter vår bebis, men jag vill ju inte att den ska komma farligt tidigt heller...men sisådär 2-3 veckor före BF är helt okej, haha!
Boandet tog fart idag igen, så de flesta av rummen här hemma var tiptopstädade när Johanna & co kom och hälsade på. Dock somnade jag till en stund när jag gick och skulle väcka David, men istället kurade ihop mig och somnade bredvid honom. Skönt dock!
Just nu önskar jag att vi hade ett badkar, eller ännu hellre en jacuzzi...eller absolut helst en uppvärmd pool med en jacuzzi i ena änden. Hade varit så skönt att vältra sig lite i varmt vatten, känna sig lite lättare och simma...och kanske somna till en stund... Drömma går ju. Kanske skulle försöka komma iväg till simhallen och bada lite innan det är dags...men bubbelpool får jag ju inte bada i. Synd.

Kommentarer
Postat av: ingela

Vilken innehållsrik dag det varit! Kul för Madde och Mattias en stoor pojk var det. Fina Pella i sina nya kläder otroligt söt vårjacka och nattlinnet!!Kram från mor tillika mormor

2012-03-29 @ 22:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0