Välkommen, vår!

Kände mig fin i denna outfiten idag.


Underbart väder idag! Varit ute och njutit lite, men har även suttit och påtat med en kortfilm vid datorn. Älskar att klippa och klistra med klipp och musik och resultatet blev en söt film med kusinerna Pella och Nora.
Kram på dig, gosekusin!

Söt i kusinens overall och hemmasydd mössa.
Pella grät för första gången när jag lämnade henne på dagis idag, fast det berodde inte på att jag skulle gå utan att jag tog med mig hennes snutte som hon fått ha i vagnen på väg dit. Hon lät sig tröstas av fröken C och jag oroade mig inte för att hon skulle vara ledsen länge efter att jag gått, vet hur det brukar vara vid lämning ibland. De hade ätit mellis ute på lekgården för första gången i år när det var så fint väder, och Pella var glad och sprallig och busade som bara den när jag kom och hämtade henne. Vi var ute och njöt en dryg timme på vår gård också då vi gungade, lekte gömme och letade upp gamla snigelsnäckor vilket fick Pella att oavbrutet sjunga "Lilla snigel, akta dig". Vi hittade också årets första blåsippa som jag många gånger fick uppmana Pella att låta bli att plocka. Dock hade jag inte med mig kameran ut så jag fick inte förevigat underverket, men om vädret är fint imorgon så...
Pigg på morgonkvisten!

Pella var riktigt trött när vi kom in och vi tog det lugnt resten av den vakna tiden. Hon fick titta en del på filmen jag gjort och den verkade poppis, hon diggade vissa låtar riktigt ordentligt! När maten kom hon fram vräkte hon i sig broccoli och inte så mycket av det andra. Så är det ibland. När ögonen gick i kors ansåg jag att hon fick gå och lägga sig i rasande fart. Hon drömmer mycket nu, häromnatten skrek hon på mig med en röst som skrämde livet ur mig (nästan). Idag vaknade hon till och bopade efter mig, Fifi (en favoritdocka) och beklagade sig över att hon inte hade strumpor. Efter lite omstoppning och försäkran om att det inte gjorde något att hon var strumplös somnade hon om. Det spelas alltid relaxmusik i hennes sovrum numer, det gör att man inte behöver tassa på tå lika mycket när man passerar (vilket man gör ett par gånger per kväll då entren till toaletten ligger i hennes rum).
Morgonvälling.

Imorgon ska vi förmodligen hälsa på lillehästen (om jag får tag i svärmor och vår bilbarnstol som står i hennes bil då vi är billösa) som lever ett gott pensionärsliv hos sin nya ägare. Känns som en saga med lyckligt slut att han fick en ny kompis och ett nytt fint hem på äldre dagar.
Cindy och Indus "Dusse"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0