Nu é dé hockey!

Jag och David kollar på Sverige-Norge...eller ja, mest David, men jag sneglar dit emellanåt när jag inte slösurfar eller snufsar på Noel. Det är ju lite så att blicken dras till en lysande skärm, vare sig man vill eller ej. Innan jag skulle lägga Pella idag så vägrade hon ta ut sin napp ur munnen när jag skulle borsta tänderna på henne så jag försökte tvinga henne genom att stänga av "Vi på Saltkråkan" på laptopen. Men det enda som hände var att hon flyttade blicken från laptopen till TV:n där det fortfarande lyste och rörde sig, haha!

Pella myser bredvid Noel, syskonkärlek!


Pella är verkligen en duktig storasyster, hon har som mission att ge lillebror nappen när han är ledsen. Ofta lyckas hon riktigt bra med uppdraget också. Hon är verkligen kärleksfull mot sin lillebror, pussar och klappar på honom och hon tycker nog att han ska bli stor och leka med henne nu med en gång. Hon är mig i hälarna och står bredvid och tittar på och kommenterar när det byts blöjor och när Noel får mat tittar hon noga och härmar hur Noel gör med munnen när han äter. Busade med henne idag och lät Noel "dansa" på ett sätt som vi gjorde med henne när hon var bebis (med "alla dansar limbo" melodin till) och hon skrattade på det härligaste sätt man kan tänka sig!
Idag var vi ute en liten sväng med vagnen, Pella fick gunga och leta och plocka sniglar (favoritsyssla) medans jag bara njöt av lite frisk luft. Noel sov mest. Vi upptäckte att det införskaffats två små fina barnbänks-bord till utegården i år så jag och Pella provsatt bägge, mycket populärt!

Mys innan läggdags med mina underbara ungar!


Natten var sådär, hade trots enorm trötthet lite svårt att somna. Tror jag ligger och tänker lite såhär: "snart kommer Pella eller Noel ändå vakna och det är jävligare om jag hunnit somna..." så jag kommer inte till ro. Noel vaknade och var hungrig ett par gånger, men jag sover ju nästan när jag ammar så det gör inget. Pella sov hela natten också, men jag var ändå som ett vrak imorse. Halsen var också helt igenskorvad och det hade satt sig på stämbanden så jag lät som en gnällig kärring när jag skulle prata med Pella. Lite honungsvatten hjälpte någolunda. Att sjunga låter dock förjävligt, men Pella vill ju att man ska sjunga när hon nattas, så...
Fick ändå sova lite på förmiddagen (David bytte av mig) och på eftermiddagen då Pella sov ovanligt länge. Hon var dock på ett uruselt humör når hon vaknade så det tog lång tid att trösta.

Noel är lite tveksam inför korttagning med blixt...


Idag inköptes en bokhylla till Pellas rum från en dam i Mölnlycke, samma serie som skötbordet (Leksvik - IKEA). David och Robban körde hem den, med lite besvär efter vad jag förstod. Nu står den på högkant i vårt sovrum i väntan på en inlånad borrmaskin så jag kan ankra fast den i väggen. Har sett "Mamma, pappa, barn" för många gånger så att jag kan inte få den där hemska bilden av vält-bokhylla-över-barn ur huvudet.

Denna vinkeln fungerade bättre!


Har en rolig anekdot om Pella som jag glömt berätta tidigare. För några dagar sedan passade jag på att duscha på förmiddagen då Noel var nymatad och sov och Pella var allmänt nöjd. Brukar duscha hyfsat snabbt numer eftersom man aldrig vet hur fort nåt av barnen tröttnar på att mamma är inne i badrummet, men tydligen hann Pella hitta på bud iallafall. Hörde plötsligt hur hon malde samma mantra om och om igen "Bara kiss, bara kiss, bara kiss" och jag kikar ut bakom duschdraperiet lagom för att se henne komma utan byxor och blöja med blöjan ihoprullad i handen. Hon går fram till blöjhinken och slänger blöjan däri. Höll på att skratta ihjäl mig åt hennes tilltag, dock kissade hon på golvet en stund senare. Pott-träningen har kommit av sig lite sedan Noel kom, vilket är helt förståeligt... Dessutom har ju han blöjor och då är ju hon givetvis nyfiken på det och vill också byta blöja när han blir bytt på.

Jag älskar Dig! - Nu och för alltid!
Idag fick David en "pappa-present" av mig, två graverade whiskey-snifters med vacker text på. Visst är jag romantisk?

Kommentarer
Postat av: ingela

Vad roligt det är att läsa vad du skriver Karolina! Alla dess händelser som sätter guldkant på tillvaron Kram från mor

2012-05-05 @ 20:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0