Pella 2 år!

Igår fyllde världens bästa Pella 2 år och firades hela dagen! Då hon fick ett "major meltdown" vid 23-tiden och bara sa "mamma pappa säng" så fick hon sin vilja igenom och somnade nästan på stört mellan mig och David. Fullt med barn i sängen med andra ord, Noel ligger ju i snugglenestet på min andra sida. Tur att vi har en säng som är 240 bred!
Så...eftersom hon sov i vår säng väcktes jag vid 8-tiden av orden "dricka lelling" (välling) så jag sa till henne att ligga kvar i sängen och gjorde en flaska välling, väckte David och så sjöng vi "Ja må hon leva" och bar in hennes presenter samtidigt. "Keet" (paket) sa Pella glatt och öppnade alla med en liten vällingpaus i mitten. Kläderna beundrades, figurerna från i drömmarnas trädgård skulle genast packas upp, fåtöljen skulle provsittas, änglavingarna med tillhörande gloria skulle provas och Pippi-skorna gissar vi blir sko-favoriten nummer 1 (de skulle självklart på till dagis idag) och de skulle på med en gång!
Den största presenten -studsmattan- skulle David sätta ihop under förmiddagen, men efter en kort stund insåg han att det behövdes assistans. Han lockade hit sin pappa med lovord om indisk lunchmat och fick sin hjälp. Dock fick vänne Kolla komma och ta över då svärfar skulle tillbaka till jobbet (David är en obotlig optimist och hans lovord om att det skulle ta en kvart att sätta upp studsmattan var inte helt korrekta). När studsmattan väl var uppe tog jag och mina barn en tupplur medans David och Kolle tog en runda frisbeegolf i skatås.
Pella sov för lite och för sent så hon vaknade på helt fel sida. Att hon inte ätit ordentligt gjorde också sitt och det tog en stor flaska välling och mys i soffan i lugn och ro med Pippi för att hon skulle lugna ner sig och sluta gnälla. När David kom tillbaka från frisbeegolf-rundan och vi gick ut och invigde studsmattan. Pella var lite skeptisk till att studsa på fötterna till en början och hoppade mest på knäna och la sig ner på mattan. Jag och David hoppade däremot med glädje, men jag får medge att man blivit gammal då jag faktiskt blev lite snurrig i bollen av att hoppa på studsmattan en stund...
Eftersom vi bor i lägenhet och studsmattan är monterad på vår utegård (om än ej synlig från vägen) så får man ju helt enkelt inse att det är omöjligt att förbjuda andra barn att studsa. Och det vill vi inte heller, så när en av granntjejerna fick syn på mattan och undrade vems det var så sa jag att det är Pellas men att de som bor här får låna den bara man är försiktig med den, hoppar en åt gången och säger till sina föräldrar att de är där och hoppar. Stor glädje uttrycktes och tjejen började hoppa och då blev det fart på Pella som plötsligt vågade hoppa på fötterna och fick bra fart på studsandet. Gissade nästan att det krävdes ett annat barn för att hon skulle våga hoppa "på riktigt" och en sak blir ju alltid mer åtråvärd när man får konkurrens.
Frampå kvällskanten hade vi två varma och gnälliga barn (kanske har glömt att berätta att det varit strålande väder de senaste dagarna -helt underbart varmt och somrigt) och det var riktigt skönt när båda hade somnat. Tror Pella var nöjd med sin dag, även om hon var riktigt trött vid läggdags.
Behöver jag säga att hon ville ut och hoppa studsmatta, även när jag lagt henne i hennes säng? Trots att ögonen föll ihop på henne...
Idag har jag lämnat en glad Pella på dagis där det skulle sjungas för henne eftersom hon fyllt år. Sedan gick jag och en smågnällig och snuvig Noel för att handla inför morgondagens utflykt till Back Västergård med Pellas dagis. Ska bli riktigt kul!
Funderar nu på att ta mig en liten lur innan det är dags att hämta Pella vid 15-tiden. Det hade nog varit skönt och man ska ju passa på. Förhoppningsvis kommer Noel att sova också. Han hade inte bajsat på 2 dagar så idag släppte han en mindre (större) stinkbomb i blöjan, självklart precis när vi skulle till dagis också... Han är en riktig gasboll, om än en söt sådan!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Riktigt roligt som vanligt att läsa i din blogg. Mycket kul har det varit och roliga saker att se fram mot! Kram från mor

2012-05-22 @ 16:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0