Pollen- pollen - pollen!

Igår var vi i flera timmar utomhus i parken vid stora Torps slott och jag kom dit med huvudvärk med migränflirtningar och allmän nedstämdhet. Var så kass så jag började böla innan vi skulle åka för att det kändes så jobbigt att inte må helt 100. Hormonerna man går på hjälper ju till, förstås!
Nåväl, när vi kom hem från picknicken upptäckte jag att jag var svullen i ansiktet, inte jättemycket men när jag såg mig i spegeln såg jag ändå att jag såg annorlunda ut. Lite svullen runt kinderna och ögonen såg ut som två pisshål i snön...inte så snygg med andra ord. Halsen ömmade och kliade och jag var småsnuvig och huttrig. Plötsligt föll poletten nu och jag erinrade mig något jag hört på nyheterna i förbifarten -skyhöga nivåer av björkpollen! Kollade på pollenkollen och javisst -björkpollen låg på H-H+ så min stackars allergi hade rivstartat med en sladdande chocksmäll! Kollade hemapoteket men inga mediciner fanns att hitta, David den goingen erbjöd sig att åka till nån mack med nattöppet och apotek i sortimentet, men jag vågade inte riktigt ta någon medicin innan jag kollat noga vilka man får ta när man ammar. Så det var bara att härda ut. Till läggdags tyckte David att svullnaden såg bättre ut (eller så hade han vant sig) och jag mådde lite bättre. Dock vaknade jag under natten med ont i halsen och jag var riktigt skrovlig i halsen när jag vaknade...
Och idag har jag varit lite röd i ögonen under dagen och nu på kvällen slår det till i halsen igen och det känns ungefär som astma, tungt över bröstet och kittel i halsen. Väldigt obehagligt och näsan snorar och ögonen klibbar...pyton är det!

Misstänker att Noel fått lite smitta av Pella, han är inte täppt i näsan men lite snor låter det som det finns, dessutom verkar han vara lite slemmig i halsen. Det verkar inte vara särskilt allvarligt, han får ju mycket skydd av mig, men jag får väl ha koll på honom...han har fått lite bröstmjölk droppat i näsan och David tyckte han var lite klibbig i ögonen så jag droppade lite där med. Det är ju rena dunderkuren mot bacillerna, enligt BVC!
Kommer ihåg att Pella nös mycket och de nyser ju för att de får bröstmjölk i näsan när de ammar, men han nyser och liksom hostar till på ett rätt roligt och gulligt sätt, men som sagt...man får väl vara lite observant på honom. Han sover ju mest och det är ju det bästa han kan göra om han fått lite baciller av storasystern.
Sovande Noel...ville inte ta med blixten när han sov så gott.

Pella är verkligen en underbar storasyster och är så snäll mot Noel. Hittills, får man väl lägga till för man måste nog förbereda sig på att det kan bli lite fysisk avundsjuka inom kort... Prioriterar ju henne så mycket jag kan och ännu sålänge har det fungerat bra. Idag fick hon gå till dagis också och det tror jag att hon tyckte var kul. Hon går ofta fram till Noel och pussar på honom och hon kallar honom "bebis" eller "Noelynn". Mina gullungar!
Mina tre älsklingar myser i soffan och tittar på Pippi i Iphonen.

Idag fick vi också besök av Davids mormor och morfar (av Pella kallade momma och moffa eftersom gammelmormor osv inte är så poppis) som hade med sig fina presenter till bägge barnen. Noel fick lite söta baskläder från Kapp Ahl i vitt och äppelgrönt, Pella fick en urgullig cerise tunika med vita prickar och ett körsbär i paljett på bröstet -så söt! Helt rätt i rockabillystilen som jag går in för mer och mer, märker jag... Hon ville genast ta på sig den och kände sig nog väldigt fin och det var hon också!
Det var ett mycket trevligt besök och Pella busade runt och ville att vi skulle studsa henne på pilatesbollen, en favoritleksak. Hon har en fin connection med sin "moffa" och hon snodde med sig honom in på sitt rum för att leka, förmodligen kafferep för det är en favoritlek nuförtiden...
Fina rosor från momma & moffa till mig för att jag levererat ännu ett fint barnbansbarn!
De fina vit/äppelgröna kläderna till Noel!
Pellas läckra rockbilly-tunika!
Närbild på paljett-körsbäret!

Innan momma och moffa kom förbi passade jag på att köpa lite fikabröd (blev lite för mkt) och gick även till babyaffären och köpte ett cylindermått så man kan se vilka småsaker som är farliga. Blev även varsin velourbokstav till Pella och Noel som ska sitta på barnvagnen. När vi (jag och Pella) ändå var ute gick vi också till Sally Bazar och jag köpte ett bokstödspar till Pella som jag suktat efter tidigare. De är sååå söta! Blev även varsin bokstav som representerar första bokstaven i våra namn.
Bokstöden på plats!
Ugglor, såklart!
Familjen!
*kärlek*

Pimpade barnvagnen häromdagen, har köpt en hel del tillbehör till den, framförallt väskor. Blev också ett solskydd och ett myggnät. Har också beställt en barnvagnsskylt till Noel, han måste ju få ha en likadan som syrran har! Gillar verkligen vår barnvagn, den är verkligen smidig och lättkörd!
Supersufletten utfälld (utbyggd med Cloudy), Pella hatar sol i ögonen...
Här sitter Pella!
Sadelväska, finns en på var sida av vagnen.
Praktisk väska att ha i varukorgen under vagnen för t.ex. blöjor m.m.
Här ligger Noel, liten handtagsväska/midjeväska i rött för småsaker+muggar.
Noels fina mobil med ugglor, det obligatoriska BB-biet och hans bokstav.

Nu återstår bara att hoppas på att man får sova gott inatt, trots konstiga lungkänningar av pollenskiten...

Kommentarer
Postat av: ingela

Vad mycket fint du har hittat till barnen! Även jag känner av pollenhalten i ögonen så nivåerna är väl på topp.Ikväll var vi ett gäng tjejer på Body-shop och fick gjort oss vackra inbjudna av Ingela Skarin på make-up afterwork. Det var riktigt kul! Skönt att det är fredag i morgon så man kan ta det lite lugnare Kram från mor.

2012-05-03 @ 21:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0