Tiden springer fram!

Lille Noel är redan en månad gammal (ung), helt otroligt! Känns som om man haft honom jämt och samtidigt ser man fram emot att lära känna honom mer och mer. Jag har ju inte möjligheten att sitta och bara vara med honom hela dagarna som jag kunde med Pella, men jag försöker utnyttja tillfällena när hon inte är hemma eller sover för att vara med min lille fina son. Inser om och om igen hur lyckligt lottad jag är som har två så snälla, fina och friska barn! Om jag inte hade något som helst förnuft hade jag verkligen velat ha hur många barn till som helst! Men minst ett till, gärna två tycker jag...dock lär det väl dröja lite innan det är dags för sådana funderingar. Nu vill jag bara fokusera på mina två älsklingar, min goa dotter Pella och min snuttige son Noel.
Lille gyllerödhårige Noel ligger där han helst vill vara -hela tiden!
-
Pella tittar på Pippi en av dessa varma dagar, som var såpass varm
att vi stundtals fick hålla oss inne och ta en paus i soffan...

Pellas studsmatta fick flytta till Davids mormor och morfar i Öjersjö. Inte ens en dag efter att den kommit upp kom klagomål på att invandrarbarn (fastighetsskötarens ord -inte mina) från ett annat lägenhetshus kommit och hoppat och fört en massa väsen och tykat sig mot en som bett dem dämpa sig. Så vi fick ta ner den. Blev INTE glad över det, när det från början var ok att ha den där...suck! Några av de andra föräldrarna på gården tyckte det var fånigt att vi inte fick ha den och att det hade varit så kul med en studsmatta och de började fantisera om att köpa en ny... Skönt att höra att inte alla är emot iallafall, det är väl klart att en studsmatta lockar till sig barn från andra gårdar och det är väl inte kul att de är otrevliga. Men bor man i ett så barntätt område som här så kan man väl för guds skull inte reta sifg så mycket på barnen som denna personen som klagade tycktes göra. Och -som jag sa till svärmor- det är väl bättre att de är ute och hoppar och rör på sig istället för att sitta vid datorn eller tv-spelet hela dagarna. Ja, ja...nu är det iallafall i Öjersjö och vi har testhoppat den där också och trots lite konkurrens med sysslingen Bella verkade Pella tycka att den funkar bra med en studsmatta där också.

I onsdags var det utflykt med Pellas dagis, vi var på Backa Västergård. Det är ett föräldrakooperativ som tagit över en gammal gård och de har kor, ponnyer, grisar, får, kaniner och marsvin. Vi tittade på djuren, gungade, hoppade på tjockmatta, spelade fotboll/basket och gick runt många varv på tomten. Pella var väldigt exalterad över allt och hade väldigt kul. Hon lekte väl inte direkt med någon förutom mig och David, lite bus med kompisarna Emil och Molly blev det väl men mest for hon runt med oss i hälarna. Efter ett tag blev det korvgrillning och fika i gröngräset, vi hittade en bra plats i skugga så Noel också kunde vara med. Blir mycket amning för honom när det är så varmt. En trevlig förmiddag blev det och Pella ville absolut inte åka hem, men hon var sjukt trött så det var ju tvunget att stoppa henne i säng en stund.
Coolaste tjejen i solbrillor!
-
Pella har fått en beundrare (iaf av hennes smörgås).

Intressant konstverk jag gjorde av 6 st äggulor!
-
Nu på kvällen har jag gjort två frusna dajmtårtor till söndagens födelsedagskalas för Pella. Ska bli kul och hon kommer nog att uppskatta firandet, hon sjunger "Ja må jag leva" väldigt ofta och härmdagen fick jag hem två paket från posten med hårvård jag beställt och hon blev alldeles till sig över dessa "keet" och även när de var öppnade var hon inte alltför besviken för hon tycker mammas skönhetsgrejor är rätt spännande.
Liten blixthatande Noel!
-
Mina favoritkillar, Noel är cool och gör V-tecknet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0