Planerar att planera inför julen...

...men jag har fullt upp hela tiden så än så länge har jag inte gjort något annat än att försöka planera in att jag ska planera vad jag vill göra och när jag ska göra det, vecka för vecka fram till jul. Får se vad som blir gjort, det blir ju jul ändå, även om man inte hunnit göra allt.
 
Tänkte uppdatera lite om vad som hänt de senaste dagarna när jag inte har skrivit.
 
I fredags var hela familjen på Åby Upplevelsebad! Eftersom barnen redan var feberfria på onsdagen och lätt rastlösa på torsdagen, bestämde jag och David att vi åker och badar på fredagen. Sagt och gjort åkte vi iväg med två förväntansfulla ungar, Pella var väldigt spänd på att få bada och åka rutschkana, Noel var så liten senast vi var där så det minns han nog inte...
Vi tog iallafall med oss varsitt barn och bytte om, och sen sågs vi vid upplevelsebadet där vi badade i den varma bassängen, plaskade i småbarnsbadet, testade att bada bubbdelpool, samt åkte rutschkana. Jag och David turades om att varsin gång åka rutschkanan som avslutas med en sk. whirlpool. Rätt kul, men jag blev av med min hårsnodd i tumultet! Barnen badade för fulla muggar tills vi alla fyra var helt slut och åkte hem igen. Resten av fredagen förflöt lugn med pizza och fredagsmys...
 
Helgen ägnades åt jobb, var 6:e vecka jobbar jag öppning på helgtid och det är jobbigt när det väl är. Släpa sig upp så tidigt på en helg när alla andra får sova, samt lämna resten av familjen hemma känns aldrig kul. Dock är jag väldigt fokuserad på att bara ta mig igenom helgen och när den är gjord vet man att det är ungefäör 3 veckor till nästa jobbhelg och 6 veckor till nästa jobbhelg som jag öppnar...
 
Eftersom jag jobbat och bara hunnit slinka ut och leka med barnen lite på gården innan det skymde under helögen, ägnades måndagen åt att hitta på roligheter med dem!
Först blev det rytmik som uppskattades framförallt av Noel som är väldigt "med" i sångerna med rörelser och allt. Pella är inne i en ganska blyg och förlägen period så hon sitter mest och ser lite avvaktande ut, men hon brukara alltid tina upp förr eller senare.
 
Efter rytmiken åkte jag och barnen ut till syster Erika i Lindome där vi hängde resten av dagen. Vi har bägge två varsin flicka och pojke, hennes flicka Nora är 4, och Adam är 2. Väldigt kul att de gär neråt med ettårs-intervaller; Nora 4, Pella 3, Adam 2 och Noel 1. Barnen höll låda för fulla muggar och hade väldigt kul, vi passade också på att baka lite pepparkakor. Pella hade inte ro att sitta stilla, men Nora satt en lång stund, även om det mest var för att degen var så smaskig...
David kom också förbi en sväng så vi alla käkade tacos till middag och vi hade väldigt trevligt!
 
David studsar med killarna på pilatesbollen och tjejerna hjälper till att få in studsningarna ordentligt!
 
 
Efter en ledig måndag kastades jag idag, Tisdag, ut i arbetsveckan igen. Jobbar varje dag t.om. fredag och sen är jag ledig i helgen. På lördag är det dessutom jul-personalfest och det ser jag fram emot! Lite kul att den ska vara på palace som jag i alla år referart till som "Jurassic Park" (pga alla gamla skräcködlor som hänger där) men det kunde man ju skämta om för 10 år sen, snart väger väl dinosaurieskinnet ut på mig med, haha!
 
Nu är det dags att lägga sig, är ändå nöjd med min kväll, hann plantera 4 amaryllislökar, plocka undan barnkläderna som låg i högar och antingen skulle in i barnens garderob eller ut till klädkammaren, och fixa massa blöjkoder/lambirewards som jag bara inte orkat göra innan... Borde ha en stooor tavla för ToDo listor här hemma...är så skönt när man är glömsk för att man har för mycket i skallen och sååå skööönt när man kan bocka av nåt på listan!
 
God natt! Lev vidare och väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0