Pust och stånk!

Kollapsade nyss i soffan, skittrött! Det tar på krafterna med en heldag hemma med barn som är på sin sista sjukdag (den feberfria) och börjar blir för rastlösa för att 'göra lugna saker'. Vi inledde iallafall dagen med att plocka fram all leklera med tillbehör, och där satt vi och pysslade länge och väl... Idag fick även Noel pyssla med lera och det gjordes med andakt!
 
 
Först ritade Noel lite, men snart blev lekleran mer attraktiv...
 
Hög koncentration!
 
Barnen med varsin "press".
 
Det krävs råstyrka för att få ut leklera som fastnat i pyttelilla burken!
 
Noel, med sin 'trumpna' min som han börjat trimma in det senaste.
 
"Titta, mamma!"
 
De två konstverken som Pella bestämde att mamma ville göra; Tomtenissen Julius och en ängel. Uppe i vänstra hörnet ser man också Pellas regnbågsfilt, fint värre!
 
 
Som sagt var de rätt rastlösa inne, och efter att jag konstaterat att de var feberfria pälsade jag på dem overaller (under 10 grader och mulet/regnigt) och satte dem i vagnen och tog en promenad för att handla lite. Det var skönt med lite folk i affären och jag kunde låta Pella svassa runt med en barnkundvagn utan att det blev totalt kaos. Hon skötte sig ovanligt bra, inga smitningar eller värre bus än jag kunde klara av. När vi nästan var klara kom David och mötte oss och vi promenerade hem igen.
Skööönt med en promenad och frisk luft, tyckte vi alla!
Noel sov en kortis i vagnen men vaknade nästan direkt efter att jag lagt ner honom i sängen, men han var superglad så jag lät honom ändå komma upp.
Barnen hade fått varsin ballong i affären, men de pangades alltför fort. Jag vet inte vad det är med mig, men jag AVSKYR verkligen när ballonger smäller! Nästan fobi-aktigt, jag har verkligen svårt för att slappna av när ett barn har en ballong som det slänger och dänger med. Lite ledsna miner när Pellas ballong smällde blev det, men de kom över sorgen rätt fort ändå.
Sen var det bus för fulla muggar i mamma och pappas sängar -något som Noel uppskattar så mycket mer nu när han kan klättra upp där själv...
 
 
Hopp och studs!
 
Noel klarar inte mer än ett 'halv-hopp', men han är MYCKET glad ändå.
 
Sängbrottning!
 
En min av total busglädje, om än i dålig fokus!
 
 
Sedan passade de på att busa när mamma och pappa tittade på det missade avsnittet av Solsidan (David hade inte alls missat det och kollat repris i smyg luskade jag snabbt ut) och lekte tåg med Pellas strumpbyxor...
 
 
Hur kommer de på nåt sånt här? Ofattbart kul!
 
Innan David gick till jobbet fick han läsa roliga ramsor till Pella, som blev smått förorättad när pappa hittade på nya melodier till sångerna och ramsorna (eftersom han inte är så bra på barnsånger).
 
 
Sedan åts det god middag, kyckling och ungsstekt potatis -mums tyckte vi alla! Sedan lyckades vi faktiskt städa och dammsuga innan vi myste ner oss i soffan och tittade på Greveholm, Pella gillar båda julkalendrarna men det är lite skräckblandat förtjusning ibland. Ser fram emot årets julkalender, ska bli kul att se den tillsammans med barnen!
 
Läggningen gick någolunda smärtfri förutom att Pella som var trött och busig skulle springa upp och ramlade ur sängen och slog i hakan och armbågen i golvet. Stackarn...men nu sover hon sött iallafall! Tur att hon inte har loftsäng/våningssäng...
 
Köpte jäst och mköl i affären förut, hade tänkt baka nu men jag är för trött och kommer nog göra tidig kväll. Lika bra att ställa om sig inför helgen, då jag börjar 6 både lördag och söndag. Inte så kul men det är skönt när jobbhelgen är gjord! Bara två stycken kvar innan jul... Har ju tagit ut de sista föräldradagarna så jag är ledig 19/12-1/1! Ska bli så skönt och så mysigt!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att du är tillbaka! Dom börjar bli så stora nu barnen.
Typiskt att hon ramlade ner, funderade igår på om ni var intresserade av vår låga loftsäng :)
Ha en skön dag, kram

2013-11-07 @ 08:07:44
URL: http://nojja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0