Tänka sig...

...nu har det gått över ett år sedan, närmare 441 dagar sedan som jag senast skrev på bloggen. Enkelt förklarat tar två barn väldigt mycket tid och när det väl gått rätt många dagar sedan jag uppdaterade blev det på något sätt svårare att "ta sig samman" och sätta sig och skriva. Nu tog jag mig samman.
 
Noel är nu 1½ och en riktig go' busunge! En linluggad liten "körv" med glimten i ögat och kärlek för dans och musik. Han började på förskola i augusti och trivs mycket bra! Det är verkligen kul att han och Pella går på samma avdelning.
Man kan säga att Noel verkligen väntade in sin balans innan han började gå, han började ungefär i samma veva som han började på förskolan. Sen gick det bara undan, han ramlade nästan aldrig och han fick fort fart på benen! Nu springer han runt på små tjocka ben och klättrar på allt! Totalt livsfarlig och helt underbar. Matglad är han och personalen på förskolan skrattar och berättar när han ätit två eller tre portioner lunch med sprudlande aptit.
 
Pella är en riktig liten fröken nu, snart 3½ år gammal. Bestämd som det värsta och brås en hel del på mamma verkar det som... Hon är så rolig och vi skrattar mycket med henne när hon klurar och filurar på saker. Hon älskar att rita och pyssla och det är hög tid att åka till Panduro och köpa pysselgrejer såsom trubbig sax m.m. Pysselgenen slår ut hårt på mig med och jag pysslar en hel del jag också...
 
Något som jag tänkt på väldigt mycket det senaste, och som nästan har blivit ett konstant nojjande är att jag tror att folk har en totalt skev bild av mig, vem jag är och hur jag är. Och varför jag är som jag är. Och det är inte konstigt att folk missförstår och tror något helt annat, men sanningen kan kännas så otroligt invecklad och flerskiktig att det är svårt att se det klart själv. Men det är ett återkommande tankeämne just nu, varför har det blivit så? Varför ska saker vara så invecklade? Kommer det någonsin att kännas annorlunda? Kommer det någonsin att bli annorlunda?
 
Jag tror att jag behöver några timmars sömn. Trött Karolina är sällan kompatibel med klara tankar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0