En söndag...

...med ganska många aktiviteter! Pella sov sista svängen bredvid mig, min kropp har inte lika ont av det nu och jag tycker bara att det är mysigt när hon ligger och letar efter min hand och vill känna var mamma är. Kärlek! Vi sov till strax efter åtta och efter det var det dags för "Te-ee" (TV) och "dikka lell-lell" (dricka välling).
Efter att vi fått i oss frukost slog jag mamma en signal. Hon skulle nämligen komma och hämta mig då hon håller på att röja ur mormors lägenhet (mormor gick bort i november förra året) och ville att jag skulle se om det var något som vi ville ha till oss efter henne. Valde ut en takkrona med prismor (lite kristallkronestuk) som jag tänker ha i köket istället för den hypermoderna plastlampan från IKEA som jag tycker föga passar i den gammeldagsa köket, en gammaldags fotogenlampa (som prydnad -också i köket), några små burkar som man ska ha kryddor i (kanel, kardemumma etc), en mattpiska (har faktiskt saknat att ha det), en symaskin och lite annat smått och gott.
Fanns ett överflöd av handgjorda dukar (mormor var überbra på handarbete) men vi har ju inte sånt hemma hos oss så det var inte nåt jag tog. Förstår att sånt är svårt att slänga dock.
Efter ett par timmar där åkte vi hem till mamma där jag gjorde en snabb överblick i huset och gav lite inredningsförslag på vad som kan kastas ut och ersättas med finare möbler efter mormor. Annars tenderar det nog att bli lite övermöblerat.
UNDERBAR bild på mamma och mormor!

När jag sedan kommit hem fick vi strax besök av Kålle, Ninna och deras 2,5 årige vilde Manne. Vi grillade massa gott och avnjöt med Davids goda potatisgratäng. Manne och Pella for runt som tättingar och hade jättekul ihop, Pella var rejält trött efteråt. Även Kålle var populär som lekfarbror, Pella ville hela tiden leka gömme och när de båda fick leka "prästens lilla kråka" i hans knä var glädjen stor! En mycket trevlig eftermiddag/kväll hade vi tillsammans med familjesnack (Ninna är också gravid med ett planerat snitt som skall ske den 10 maj) och skratt åt hur tokiga våra yngel är.
Kålle leker "prästens lilla kråka" med två superglada ongar!

Nu är det dags för Big Brother-live! Sedan blir det nog ett försök till tidig kväll, känns som att man måste börja fokusera på kommande förlossning...och vi önskar ju att det skall sätta igång snart...och man vet ju aldrig... Det kan låta som en självklarhet, men jag har nog haft lite för mycket bilder i huvudet om hur förra förlossningen var och att det är min totalt förlossningsbild. Denna förlossningen kan ju trots allt bli helt annorlunda så nu försöker jag ställa om mig så att jag, som förra gången, är öppen för alla möjligheter och att vadsomhelst kan hända. Så slipper man bli chockad. Men, som sagt, det är svårt att hitta fokus, för det är mycket distraktioner runt omkring... Ska ta en viss tid varje kväll när jag varvar ner i sängen att meditera och visualisera och bara ge mig själv en chans att hitta rätt fokus. Känns som en bra idé, för som jag sa...man vet ju aldrig när det faktiskt är dags.
Längtar efter dig! Kom ut snart, lill* rump-bebis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0