Äntligen sommar!

Nu har det varit riktigt fint väder i ett par dagar, riktigt underbart! Dock är det ju svårt att vara ute när det är som varmast med Noel, eftersom han är så liten. Igår var jag knappt ute alls eftersom migränen attackerade mig till tusen och sabbade hela min dag. Spydde t.om. på grund av den och det har bara hänt en gång förut, så det var riktigt illa. David tog med sig Pella till sin mormor och morfar så jag fick vila med Noel, men det var svårt med en skalle som skar sig så lite vila blev det, men det tog tid innan jag mådde bra igen. 
 
Världens sötaste Pella på morgonkvisten i tofs och hårspännen (som åker ut efter
ett tag)
 
I helgen var vi och hälsade på våra kära vänner Madde & Matte i deras nya hus som de haft turen att få hyra. Helt nybyggt, otroligt fräscht och snyggt alltihop. Blev lite avundsjuk eftersom man själv bor i lägenhet, även om vi trivs... Man drömmer ju om att bo i hus med trädgård nångång... En etta i huset bredvid (samma bostadsförening) gick för 1,5 miljoner häromveckan. Helt galet! Undrar så vad vi kommer få för vår trea när det väl är dags. Vi kanske verkligen gjorde ett klipp...
Hur som haver, hos Madde & Matte sov vi över och barnen lekte och hade kul. Vi vuxna pratade och njöt av varandras sällskap, grillade och käkade in på sena natten. Lite vilmark där de bor, så jag kan tänka mig att man får se en del djur där, fast den natten hörde vi bara nattskärra (en skygg fågel som låter som ett 56k-modem).
 
Hugo och Noel.
 
Fina grabbarna!
 
Man blir varm i hjärtat...
 
Pella och Neo till bords.
Sötnosarna!
 
Hugo börjar bli stark i nacken, Noel tittar på...
 
Lite söta bilder på Neo, Pella & Mattias.
 
I förra veckan hälsade vi även på hos Johanna & Robin och tjejerna Alina och Elise. Tjejerna hade high life (särskilt i våningsängen) och vi andra hade en trevlig pratstund med kaffe.
 
Elise, Alina och Pella i Alinas säng.
 
Alina ville att jag skulle fota ett foto, haha!
 
Idag var jag och barnen en sväng vid delsjön med svärmor, Lennart och kusin Julia. Det blev bad och bus och Pella njöt av att få bada och plaska och hoppa ner i vattnet. Hon hade kunnat bada hur länge som helst...
 
Två nakenfisar samt Noel och Lennart i UV-tältet som var bra -men svårt att vika ihop!
 
Noel njuter av att få vara ute!
 
Förra veckan blev det också ett besök på Östra barnakuten för stckars Noel som fått hosta. Tyckte han var lite slö och grät när han hostade, så jag vill se att han mådde ok. Det gjorde han, han fick andas lite adrenalin som rensade upp och nu är snuvan bättre, dock hostar han fortfarande en del. Men inte lika illa som då.
 
Noel har verkligen blivit...
 
...en riktig flörtis!
 
Skrev ju i inlägget innan att jag var så trött på min utväxt, och nu är den borta och jag är åter platinablond från rot till topp! Lite güli güli blev det, men med blond och silverprodukter är det nästan helt väck nu!
 
Var tvungen att ta på mitt läckra röda lipgloss för effektens skull!
 
Avslutar med en bild på min två små raringar, en kväll när de var riktigt riktigt trötta...
 
Vad jag älskar dessa underbara små figurer, bortom alla rimliga gränser...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0