Helgen är nästan över...

...och det som återstår är väl finalen i fotbolls-EM. Heja Spanien!
Pella ligger till sängs, förmodligen sovande, och Noel ligger i sitt snugglenest här bredvid mig, sovande han också. Kollar på snyftiga historier om folk som söker upp bortadopterade syskon/barn.

Idag har vi inte gjort alltför mycket. Fick en sovmorgon som var (nästan) bortkastad då jag glömde ta min medicin kvällen innan och mådde som en påkörd älg när jag gick upp. Vi tog en liten tur med bilen till västsidan av stan och köpte crépes, men annars har vi hållit oss på hemmaplan. Just nu är David och repar med bandet och sen ska han till Robban och kolla på fotbollen, så jag ska bara hänga här hemma och ta det lugnt...

Gårdagen ute i Lindome var ljuvlig! Det är så skönt när Pella kan få springa "fritt" utan att man behöver oroa sig för att det kommer massa fordon från alla håll. Noel verkade också njuta av lantlivet, han tittade på alla träkronor med stora ögon och verkade fascinerad och nöjd.
Vi tog en skön promenad till Flagsjön och Pella plaskade i vattenpölar och blev lerig långt upp på benen (hade tagit av henne byxorna för att vi skulle få henne att somna i vagnen men efter ett tag blev det för spännande och hon ville komma upp och röra på sig. Sen sprang hon ut på en nyharvad åker och hade väldigt kul, trots att det uppenbarligen var ett svårt underlag att ta sig fram på. Vi fikade lite vid sjön och kollade på kottar och annat spännande (bl.a. två grodor). Pella somnade i retrovagnen (en Emmaljunga-vagn i brunt och orange med härligt gung som jag och mina systrar haft som barn) och sov i en dryg timme i skuggan under den stora linden i mamma trädgård. Under tiden hon sov lagade mamma middag och jag passade på att fixa mammas moraklocka som varit stillastående i åratal. Det gick klanderfritt och om mamma bara kommer ihåg att dra upp den med jämna mellanrum så kommer den nog fortsätta med det.

Nu är Noel vaken och han är en riktig flörtbulle! Satt i bilen på väg till créperiet förut och då sjöng Pella på "Kalle Anka satt på en planka..." och jag sjöng med och tittade på Noel som brast ut i ett riktigt storsmajl. Det är kul att han gillar att man sjunger för honom, precis som hans syster gjorde och ibland fortfarande gör. Ibland får man inte sjunga för Pella och ibland ska man inte göra annat. När vi bakar sandkakor ute i sandlådan ska jag sjunga "En sockerbagare..." och sedan hitta på en vers om hur Pella stampar sönder alla kakor så bagaren får göra nya, en favoritlek! Men när hon tycker att jag tjatar för mycket eller är tråkig när vi leker ute säger hon: "Mamma, gå hem!"
Ja, eller hur?
För att gå tillbaka till Noel börjar han verkligen växa till sig och bli en kraftig krabat. Det är kul. Också kul hur man faktiskt märker det denna gången, med Pella tänkte man inte så mycket på det faktiskt...


Tackade nyss nej till en pizza. Är jag sjuk? Nje, fortfarande mätt efter crépsen...

Drömmer väldigt mycket och väldigt starka drömmar just nu. Kan vara väldigt förvirrande ibland, man vet knappt vad som är på riktig eller ej när man nyss vaknat. Glömde stänga av TV:n inatt och vaknade upp i en hemsk scen i filmen "Blindness", förvirrande det också.

Kommentarer
Postat av: ingela

Tack för en väldigt mysig dag och klockorna tickar och tackar..

2012-07-01 @ 21:21:12
Postat av: Mia

Åhhh, synd att vi inte hann komma förbi en sväng igår! Hoppas vi kan ses i veckan! 😃

2012-07-01 @ 21:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0