Längtar efter att fixa håret!

Nu är det över 4 månader sedan jag blekte håret senast och det syns på den rejäla utväxten som blommat ut i hårbotten. Har avvaktat med blekning hittills eftersom det sliter på håret så mkt och jag velat reparera det med akut-produkter så mkt jag kan innan så att skadan blir så minimal som möjligt. Fast samtidigt är det inte hela världen om man behöver klippa av en bit för håret är rätt långt nu och det kan ju li mer frisyr med lite kortare... Men jag är rätt fåfäng med långt hår eftersom jag inte haft det på länge. Svårt det där, men jag kommer definitivt behöva toppa håret efter blekningen så jag får väl diskutera det med frisören. Tänkte få blekningen gjord till helgen iallafall, har ju en chans att få det gjort på kvällen när Noel gått in i sin tungsömn och inte äter på ett tag, behöver ju drygt 3 timmar på mig för att det ska bli bra. Hoppas så att resultatet blir som förra gången.
 
 
En vandring från min gamla färg till orange till gulblont till platina...
(orange och gulblont är hemskt så jag hoppas att jag ska slippa't)
 
 
Annars har vi hittat på kuligheter de senaste dagarna. Igår var vi hos syrran i Lindome och Pella röjde med kusin Nora och var gravt trött när vi kom hem. Idag träffade vi kusinen Julia och Pellas farmor en stund och vi gick till en närliggande lekplats och lekte och hade skoj. Det är inte alltid lätt att turas om, låna ut och hålla sams, men idag blev det iallafall inga blessyrer. Stackars Hedvig fick i fredags utstå att bli biten, riven och puttad. Blir så arg på Pella när hon gör det, för det är så demonstrativ trots och hon vet så väl att det är fel. Hon tycker väl att hon kommer utanför fokus och då gör hon det för uppmärksamheten. Och hon är ändå bra på att se till att fokus hålls på henne genom bus, sång och väsen...
 
Pella och Julia på sparkbilen, det går att samsas ibland! Bägge två, som Pella brukar säga.
 
Julia på stora gungan!
 
Julia tittar på...
 
...tokiga farmor som också gungar!
 
Sommarkänsla på vår gård!
 
Noel myser i skuggan.
 
En gla' skit!
 
Lilla gumman gräver.
 
Pella har sen läggningen ropat på mig flera gånger och sagt att det kliar överallt. Ett trick att få mig att komma in och underhålla henne en liten stund till eller sanning? Man vet aldrig, kollar ju henne för fästingar när vi varit ute i gräset, men myggorna kan jag ju inte alltid bli av med...
 
Här har lilla prinsessan gnidit in sig med ketchup, blev fin och flammig i ansiktet efteråt.
 
Noels mage är sannerligen ett mysterium, han har de värsta gaserna man kan tänka sig. Det stinker nåt oerhört och ingen kan nog tro att det kommer ifrån honom (de tror nog att det är mina fjärtar). Trots gaserna har han inte ont i magen...och så bajsar han bara i snitt var 3:e dag. Väldigt skumt, men tydligen inte ovanligt. Skillnad mot Pella som spruttade nästan efter varje mål ibland, haha!
 
Gröna grodan!
 
Sötnos!
 
Raringarna kollar på "I drömmarnas trädgård"
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0