Jämnställdhetsbonus och telefonbedragare!

Glömde i tidigare inlägg nämna att jag fick ett suspekt samtal på hemtelefonen från ett okänt/dolt nummer häromdagen. En man med rätt ljus röst och intressant brytning (engelsktalande) som kändes nästan som en mix mellan asiatisk och indisk uppgav att han ringde från ett företag som skulle ge mig support på min dator. Dock var jag inte oförberedd på denna sortens samtal då min svåger fått ett liknande samtal han berättat om tidigare. Hade jag inte hört om det hade jag ändå fattat att det var något skumt. Jag la faktiskt inte på luren direkt utan försökte fråga honom lite saker, men han svarade inte på frågor utan pratade bara på. Han visste inte heller vad jag hette, utan kallade mig bara m'aam. När jag försökte fråga honom varför jag skulle få support på datorn och han bara ignorerade min fråga och babblade vidare så fick han luren i örat. Kanske skulle kallat honom lite grejer eller väntat tills han började be om kontouppgifter och annat, men jag orkade bara inte. Det mest skrämmande med att folk håller på med såna här bedrägerier är att de måste ju löna sig eftersom de gör det, att folk är så dumma att de lämnar ut kontouppgifter m.m. på telefon till tveksamma människor!

Har nyss lagt Pella och hon kommer inte riktigt till ro, ligger och ropar på mig, men antagligen är hon mest övertrött. Hon höll både mig och David vakna inatt och jag fick väcka henne imorse för att vi skulle iväg till dagis så jag kände på mig att hon skulle vara helt slut när jag hämtade henne. Hon var på gott humör först, men sedan efter en liten sväng runt Olskrokstorget (där det köptes lite reakläder) klappade hon ihop totalt och var arg och ledsen och gapade i högan sky. Gick förbi sushiplacet på väg hem och då tinade hon upp lite, för där fanns många roliga figurer att titta på bl.a. en fin Hello Kitty som rörde på huvudet. När vi väl kom hem och hon fick mysa lite i soffan med nappen och snuttet och äta lite så blev det bättre. Blev ett bad också innan läggning och det var poppis, brukar vara ett smart sätt att få henne att bli trött inför läggningen också. Hon ställde sig upp på slutet av badstunden och räknade "två tre" och satte sig på rumpan i karet så vattnet stänkte överallt, väldigt nöjd med sitt bus.
Efter badet fick hon vara nakenfis en lång stund och vi lekte lite jage vilket också uppskattades. Hon ville inte klä på sig blöja och pyjamas iaf, så jag antar att det var skoj. Efter välling, favvoklipp på youtube och lite egna klipp från mammas digitalkamera så var det dags att lägga sig. Blev en godnattsaga ikväll också, med favoriterna från "I drömmarnas trädgård".
En serie i yoghurtätning när skeden inte räcker till...
Nakenfisen kollar in sina inhalatorer...

Fick en oväntad utbetalning på mitt konto idag också, lite pengar från Försäkringskassan, sk. jämnställdhetsbonus. Både jag och David hade fått samma belopp och det var ju inga stora pengar, men såhär dagarna innan lön är det ju alltid uppskattat.

Nämnde ordet "reafynd" nyss. Var på en affär på Olskrokstorget som har haft rea riktigt länge och som har en hel del söta barn och babykläder. Fyndade en body i urgulligt mönster till lillebebis, ett set med tröja och leggings i fina färger till Pella samt en cool kjol som bryter av snyggt till dressen. Allt kostade 70:-/plagget så det var inga stora utgifter. Pella var väl inte superentusiastisk förrän vi kom hem, då kollade hon igenom allt i påsen. Hon tycker det är roligt med kläder och vill gärna bestämma vad hon ska ha på sig, mest vill hon bestämma vad det ska vara för strumpor. Har inte direkt uppmuntrat hennes klädintresse förutom att jag själv gillar kläder och köpt en del. Hon är rätt fåfäng, kollar gärna in sig själv i spegeln om man gjort en tofs i håret eller blivit påklädd. Minns när hon var mindre och fick tag i min silvriga paljett-topp som hon svassade runt och tyckte att hon var väääldigt fin i.
Lillebebis body, otroligt sött mönster!
Pellas snygga randiga set med kjol, läckert glitter i ränderna!
Sötnosen i paljett-"klänning"

Var på MVC idag också, medans Pella var på dagis. Glömde dock att ta med mig mitt urinprov så när jag hämtade Pella på dagis tog vi en liten sväng förbi och lämnade in det på eftermiddagen. Allt såg bra ut, värdena var super och bebisen låg inte fixerad ännu och det är ju för tidigt för det, särskilt för omföderskor. Det går fort det här, tycker både min BM och jag, nästa gång jag ska dit är om 3 veckor och då är det den 11/4 och då är det fanimig inte långt kvar! Herregud, jag blir nästan lite nervös...och otroligt förväntansfull! Hur kommer förlossningen att gå och vad blir det för bebis, vem kommer den bli mest lik och är det en pojke eller en flicka? Vad det än blir så längtar jag så tills jag får se det lill* underverket som bott i mig så många veckor nu! <3
Pella till vänster och rumpnisse-lillebebis till höger. <3

Kommentarer
Postat av: Johanna

Den randiga setet var jättefint. Aldrig fel med lite extra slantar heller =)

Och vi är nog några fler som är nyfikna på den lillbebisen i magen.

Kram

2012-03-23 @ 08:20:18
URL: http://nojja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0