Underbar vårdag!

Det hade lika gärna kunnat vara maj -chockerande att det "bara" är 27 mars! Härligt och ljumt...
Idag tillbringade vi första delen av förmiddagen på rytmiken, Pella hade myror i byxorna vill jag lova. Hon sjöng med i låtarna mycket mer än vad hon brukar, dansade massor och ville ibland smita ut och leka så det blev lite jagande... Kul hade vi iallafall. Hade på mig en "Desigual"-klänning som jag fick av svärmor i söndags (hon tyckte den var mer min stil än hennes) och fick komplimanger för den. Kul att den passade så bra trots min stora mage.
Det var inte lika roligt att bli lämnad på dagis, förmdligen var hon trött efter allt skuttande så det blev lite ledset när jag sa hejdå, men 5 sekunder senare när jag smygkikade in genom en glasruta så såg jag att det inte var några mer tårar...skönt det.
När jag kom hem blev det några timmar skön sömn och slappande i sängen, hade fönstret öppet så den underbara friska vårluften kom in.
Efterlängtad fika på St Pauli församlingshem (barnrytmiken).

När jag hämtade Pella såg hon ut som ett litet sandmonster. Sand i ansiktet, sand i stövlarna och senare upptäckte jag även sand i blöjan. Vi stannade ute på gården hemma en timme, fick dock gå in och hämta vatten för som alltid var Pella grymt törstig efter dagis. Hon busade mycket och ville gärna smita ut på gatan, vilket jag bestämt bestred. Det är ju dock alldeles för roligt att göra emot det mamma säger...
Damen visade tydliga tecken på hungersgrinighet framåt 17-snåret så då gick vi in och åt pannkakorna som vi inte åt upp dagen innan -mycket poppis! Även om Pella tvättade händer och ansikte noga när vi kom in kändes det som att ett bad var på sin plats så Pella fick bada och jag tog en dusch samtidigt. Hon skulle nog kunna sitta i badet hur länge som helst och det är svårt att få henne att gå upp, men idag kunde jag muta henne med hennes nya badrock från Gekås och då gick hon med på att lämna (det kallnande) vattnet och komma upp.
Innan badet fann  Pella en ny funktion för sin nya toalettsits
(som för övrigt inte passade till vår toa -tur att den bara kostade
19:95:- på Gekås)
Pella i sin nya fina badrock, vill här att jag ska läsa om olika figurer
i badrummet.

Sedan blev det Pippi som vanligt och vi ringde självklart mamma/mormor för att sjunga "Ja må hon leva" eftersom det är hennes 62-årsdag idag! Sen la jag lilla prinsessan och hon har sovit gott sedan dess.
Satte på "Teletubbies" och såhär fokuserad blev Pella då...skrämmande!

Jag har suttit och lekt lite med gamla filmsnuttar, försökte mig på att klippa ihop alla dugliga babysim-klipp vi hade till en 20 min lång film med lite barnsånger i bakgrunden. Tänkte det kunde vara poppis att kolla på...
Imorgon skall jag försöka att hämta ut bilbarnstolen som legat hos postombudet sen den 16:e, tänkte ta med mig barnvagnen när jag lämnat Pella och sen använda den som draghjälp. Har även fått nåt rek som jag inte vet nåt om (om inte gravidhjärnan förträngt det) så det får jag väl hämta också. Hoppas inte det är något konstigt.

Kommentarer
Postat av: ingela

Hej Karolina! Det är alltid lika roligt att läsa din blogg. hoppas det var något roligt i det där reket. (Heter det så i bestämd form?)

Ha en skön kväll önskar mor.

2012-03-28 @ 19:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0