Bak och spöregn!

Pella somnade innan godnattsagan var slut, hon var grymt trött så det var inte konstigt. Men skönt var det! Pustar som vanligt ut i soffan, alltid skönt att skriva om dagen som varit. Satt och läste gamla blogginlägg igår, riktigt kul och mysigt att läsa om första tiden som tvåbarnsmamma. Eftersom jag den senate tiden insett att jag varit ganska negativ (kanske inte så konstigt eftersom den senaste månaden varit händelserik på det negativa sättet) och tänkt lite mer på hur jag beter mig, var det upplyftande att läsa att jag inte alltid är sån. Lätt att glömma när man är i en formsvacka. Men ljuset i tunneln syns alltmer och jag känner mig inte lika nedstämd av vad som hänt längre.
 
Idag startade vi dagen med två barn som busade runt i sängen, det brukar starta så numer. När Noel vaknar vill han komma upp och ligga hos mig, får han inte det börjar han tjuta: "Neeeeeeeeej mammaaaaaa!" högt. Har inte Pella redan vaknat i sin säng poch kommit in till mig brukar det ske efter de illvrålen. Sen brukar de busa och kivas om vartannat medans jag försöker dra ut på att gå upp lite till. Vanligtvis är det jag som går upp, eftersom David har så svårt att somna och jag i regel är morgonpiggare.
Idag gick jag upp och efter v'älling och kaffe (som alltid är det första som görs tillsammans med barnprogram och mys i soffan) satte jag igång att baka, eftersom jag blev för trött igår. Vitt saftigt brytbröd i långpanna med sirap och honung i blev det jag började med, sedan blev det också tre stycken kanelflätor och en sats med chocolate chip cookies á la Subway. Allt blev väldigt gott och lyckat. Kunde väcka David med nybakt, som en riktig hemmafru! :)
 
 
Långpannebrödet på jäsning...
 
...och färdigt! Gjorde några rutor med ost på också.
 
Hade köpt Edamer för ändamålet, tack vare sirap och honung blev brödet grymt gott och saftigt!
 
Kanelflätor i ugnen...
 
...och färdiga! Var lite oerfaren på hur jag skulle sno dem upptill, den mittersta blev mest lyckad, som ni ser! :)
 
Vad skulle jag göra utan min matberedare? Här görs smet till cookies...
 
...som blev såhär fina. Riktigt matporrig bild! :)
 
Pella hjälpte till en bra stund, men sen var det svårt att låta bl framförallt fyllningen till kanellängderna...
 
Noel mutades med ett digestive, sen var han helt nöjd med att sitta i sin stol och ha koll på vad som försigick i köket.
 
Sedan blev det lunch och vila för Noel. Efteråt hade jag tänkt att vi skulle gå ut och få lite luft och jag och barnen gick upp till Redbergsparken för att kolla lite. Dock såg jag när vi kom till delen av parken där man ser ut över stan, att det var ett rejält regnväder på väg. Skyn hade regnridåer bortåt väst och med den starkt lysande solnedgången såg det ut som det brann bort över västra Göteborg. Väldigt häftigt, men vi hann inte ut ur parken innan det iskalla regnet började falla. Noel blev jätteledsen, för han tyckte det var obehagligt att få kallt regn i ansiktet, men strax därpå var vi inne igen och kunde värma oss och mysa.
 
 Små vattenpölar är också roliga, två sekunder efter tagen bild satte han sig dock på rumpen i pölen och tog emot med händerna, blev kall smutsig och sur.
 
Tunga regnridåer och brinnande himmel!
 
Brinner det? Nej, bara solen som går ner (alltför tidigt).
 
Efter vår blöta lilla promenix flöt kvällen på som vanligt, middag bus bus och åter bus. Ibland tryter tålamodet men jag får piminna mig om att man kan inte begära alltför mycket tolerans av två små barn, men man kan vara tydlig och konsekvent. Sen är man ju mänsklig, jag ryter också till ibland, det är ju kämpigt vissa stunder. Så är det ju. Men jag får säga att jag ändå har två riktigt härliga och goa små ungar som för det mesta beter sig fint både mot varandra och mot andra.
 
En trio kort på Noel:
1, Noel vill upp i stolet och äta!
 
2, Noel har tagit på sig Pellas trosor som huvudbonad...
 
3, ...kanske är dags att köpa kallingar till killen nu när han börjar bli intresserad av underkläder. :)
 
Nu ska jag slökolla lite på TLC, min favoritkanal som är full av amerkanska realityserier... Lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0