En liten paus...

...på tidiga eftermiddagen. Noel sover middag, Pella tittar på Barnkanalen och David sover igen nattens och morgonens förlorade timmar. Jag fick sovmorgon och passar på att blogga lite innan det är dags att göra sig iordning för jobbet. VAB igår och VAB imorgon...dessa baciller!
 
 
Det är så roligt att lyssna på Pella finurliga grubblerier. Idag vid lunchbordet sa hon:
-Mamma, du är tjock och fet! (samtidigt som hon grep om gäddhänget på armen för att liksom understryka sanningshalten i uttalandet)
-Du är en fåtölj och ett element!
När jag frågade varför jag var dessa sakerna, sa hon att en fåtölj och ett element är stora och tjocka saker. Haha! Jag sa att jag nog inte är så värst tjock och fet och vi pratade om två tillfällen när jag verkligen varit tjock och fet, då jag hade henne och senare Noel i magen. Då sa hon:
-Sen hade du farmor i magen!
 
Jaa, man skrattar alltid med lilla Pella, hon är en riktig busunge! Och hjälpsam. Idag hjälpte hon mig att ta på lillebrors blöja och byxor. Noel var faktiskt ovanligt stillsam (han hatar blöjbyten) och hjälpte till att sträcka på benen för att underlätta. Det blev många skratt och Pella har det härligaste pärlande skrattet som smittas något otroligt! Hon skrattade samma busiga skratt när hon skulle byta om på förmiddagen och fastnade med tröjan över huvudet och såg ut som nånsorts utomjording.
 
 
När mamma tokade sig med majs som hillbilly-tänder kunde ju inte Pella vara sämre...
 
Howdy!
 
 
Noel den stackaren kräktes ju igår och var vaken mycket inatt. Dock kräktes han inte, men 39-graders feber hade han och ville bara sova bredvid mamma. Tidigt på morgonen vaknade en ledsen Pella (som också sovit oroligt och pratat mycket i sömnen) och ville komma in till oss också. Så ett par timmar på morgonen låg jag som en packad sardin mellan barnen (som dessutom var varma och sparkade av täcket hela tiden) och försökte sova.
Skönt nog gick David upp, trots dålig sömn han också. Fick ta igen några timmar på morgonen!
Tillbaka till Noel, kom idag på att han ramlade ner och slog huvudet i fåtöljarmstödet igår. Anledningen till att jag började tänka på det var att Noel än en gång ramlade och slog huvudet. Denna gången var den från soffarmstöden och pang i golvet. Usch, det är så läskigt när de små faller sådär, de klättrar ju på allt! Noel har väldigt bra balans egentligen, men nu när han är sjuk är väl allt lite sämre. Iallafall, jag hoppas att det inte var relaterat till smällen på huvudet, att han kräktes igår. Vi får väl ha koll på honom ikväll/natt så ser vi om det är något som bör kollas upp. Han har ju uppträtt som vanligt, fast lite febrig och ätit bra till lunch och så... Han är en tuffing! Och ett matvrak...
 
Mums för köttbullar!
 
 
Upptäckte vid det senaste blöjbytet att Noel har en kindtand på G, vilket förklarar den senaste tidens gnällighet och tuggande på fingrar in i kindområdet. Hans tandsprickning har ju inte varit igång på länge... Pella och jag beundrade den lilla tandfliken och Noel verkade stolt!
 
En liten bisse på uppgång!
 
 
Har det senaste haft lite ångest för att jag slösar bort så mycket av mitt och familjens liv på att vara arg, sur, missnöjd och grinig. Nu får det räcka! Man missar så mycket, och jag har missat tillräckligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0