Mycket VAB...

 
 
...har varit borta från jobbet i snart 1 vecka och börjar få lätt lappsjuka. Missförstå mig rätt, barnen är mitt allt, men den trevliga mixen mellan att få vara sin egen i några timmar på jobbet och sen komma hem och vara med familjen får nog fram det bästa i de flesta, inklusive mig. Drömscenariot hade varit att ha ekonomin att kunna jobba halvtid, och tillbringa resten av tiden hemma med barnen. Man vet ju aldrig vad framtiden bär i sitt...
 
 
Skönt var det att kunna få komma iväg på julbord med 170 av mina närmaste arbetskamrater i lördags. Julbordet var på Palace, som jag skämtsamt kallat Jurassic Park sen jag började gå ut som 16-åring... Gigantiskt mumsigt julbord och jag kände mig fyrkantig efteråt! En väldigt lyckad kväll var det. Lekte med hårkritorna innan jag gick och blev väldigt nöjd med resultatet!
 
 
 
 
Jag ska inte sticka under stol med att för mig har det varit en jävla skit-höst med prövningar som visat att jag på många fronter inte är en stark människa. Det är fortfarande inte helt bra, men jag är förbannat envist inriktad på att ta mig igenom allt och komma ur allt jävla krångel och huvudtugg som en ny förbättrad människa, med gamla välkända positiva sidor kvar och en hel del nya.
 
 
Planerar för fullt inför jul, har satt kryddbas till glögg som ska dra fram till dopparedagen och på kylskåpet står en finfördelad ToDo-lista med saker som ska göras fram till jul. Massa mys...ser fram emot det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0